Alla inlägg den 20 mars 2023

Av wiolettan - 20 mars 2023 07:57


…tänkte jag i morse. Mina nätter är inte alltid så ”bekväma” om jag uttrycker det milt. Därför, då morgonen gryr, jag kan stiga upp och känner att benen bär mig, så blir jag så tacksam.


Tänk att få vakna tidigt en morgon
utan att sakna natten som var.
Jag älskar livet som Du har skapat,
tack käre Far för livet Du gav.

 

I går morse tog vi en lång promenad, alltså i mina ögon en långpromenad, nu för tiden. Vi gick nämligen ner till Lötsjön och gick runt den.  Det var härligt att kunna göra det, visserligen tog det tid, men det var söndag och min Mysing var ledig.


Det var mycket länge sedan vi var där så det var intressant att se hur det såg ut.



 

Lötsjön var täckt av is. Mycket med småskräp låg på isen. Efter den hårda blåsten kan jag tänka mig.


 

Kommunen har gjort så att isen inte fryser på alla ställen utan sjöfåglarna kan få ha en plats att vara på. Här är det gräsänder som har samlats. Ser ni den vita fina gräsanden? Ett unikt exemplar, tror jag. Kanske en albino.


 

Denna vackra svan såg vi också, plus en till i närheten.



 

Här syns det ett annat exempel på att det har blåst. Trädgrenar har brutits av, fastnat i isen.


   

På vägen ner emot sjön såg vi denna övergivna pulka. Det är inte lätt att åka då snön nästan är borta. Men annars, att åka nerför denna backe måste vara alla barns dröm.


 

På ena sidan av sjön har kommunen byggt denna pergola och också satt upp ett schackspel. Jag lyfte upp en pjäs, vill lova att den var tung.


 

Vid Idrottsplatsen var det tomt och öde, nästan.



 

Längst bort såg vi liv och rörelse. Kan ju undra vad det kunde vara, denna tid på söndagsmorgonen? En traktor

som hade kommit med en liten byggnad.



 

Aha, tävling på gång.


 

Här, en förklaring. Varning till trafiken. Loppet två sjöar runt. Löparna springer en, två eller tre gånger runt Råstasjön och Lötsjön, denna dag.


 

För oss var det inte läge att anmäla oss. Mysingen har visserligen joggat runt Lötsjön, då han var yngre, men det var som ni vet, länge, länge sedan.


 

Så låser vi till inlägget för denna gång, med ett hänglås med hjärta på, som jag också såg igår på rundan.


Tacksamt tag vad livet bjuder,

sök i allt en mening se.

Den som världens lagar skriver

låter intet fåfängt ske.



 

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards