Alla inlägg den 7 mars 2023

Av wiolettan - 7 mars 2023 08:49


Det var så skönt att komma ut i morse, fast det var minus 7 grader. Solen sken och det var vindstilla. Ingen halka att tala om utan nästan barmark.


 

Det syns här vid Centrumkyrkan. Snön borta, något litet på undangömda ställen och några få isfläckar att se upp för. Solen har vaknat och lyser på kyrktoppen.



  

Det syns tydligt här på Fredsgatan. En vacker och lugn morgon.


Lugnet före stormen som det varnas om så mycket på radion denna dag. Både en gul och en orange varning.  Det är bara att avvakta, vara beredd så att vi inte behöver gå ut och handla mitt i all snökaos. Men ännu är det fint, nästan vårlikt.


I går var jag inte utanför dörren, men i förrgår vid vår morgonpromenad var det verkligen inget skönt gåväder. Vi ville vända på en gång, men hade ju ett ärende så det var bara att vandra vidare. Det var visserligen sol, minus fyra grader, men så otroligt blåsigt. Jag tyckte att det i de värsta vindbyarna till och med var svårt att andas.


Men vi fick se lite vårtecken. Jag har förstått av det jag läst att många av er längtar efter vår och värme och därför tänkte jag fresta med vårbilder som jag tog i förrgår. För än har inte ovädret kommit hit. Enligt radiorapporteringen så ligger det nu ungefär i Östergötland. I eftermiddag och i morgon så får vi snö och då göms vårblommor under ett täcke igen.


   

Det blommar på bar kvist.


   

Snödropparna har börjat att komma upp också.


 

Vintergäck också, lyser gult.


 

Kommunen har satt ut cyklar som allmänheten kan hyra. Vet ej vad det kostar men jag är ändå för ostadig för att ställa mig på en sådan tingest och åka iväg. Ser ni något märkligt på denna bild? Jo, det är utmärkt på gatan var cyklarna ska stå, men de som har lämnat tillbaka dem har varit mycket noggranna med att ställa dom utanför den ritade rutan.


 

Här däremot står de innanför, ordentligt och prydligt.



 

Detta är ett lopp som sker varje vår, i mars månad. Här under skylten fanns det faktiskt mera snö.


Var rädda om er och varandra.



Se in i ditt inre,

där finns en källa av godhet

som aldrig upphör att sprudla,

om du inte uphör

att gräva efter den.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards