Alla inlägg den 21 december 2022

Av wiolettan - 21 december 2022 09:22


Vilket bra ord, tycker nog många som är trötta på mörker och kyla. Vi har ju direkt ingen kyla, men enligt Mysingen så har det varit mörkt i månader. Han är verkligen en sådan person som ogillar hösten, vintern och mörkret.


Jag vet inte hur många ”usch” som jag har fått höra denna tid. Vet inte vad detta beror på, men det har väl någon orsak, kan jag tro. Inte känner jag så, om det är mörkt, ja visst, det är inte mer med det, tända lite ljus. Om det är kallt, ta på sig mera kläder. Vad är problemet? Ljuset finns ju i alla fall, fast vi inte kan se det alla dygnets timmar, denna tid.


Vi är olika vi människor och det är bra. En del är morgonmänniskor, andra är kvällsmänniskor. Likadant då det gäller årstiderna och det är fint att vi är olika, det berikar. Så jag och Mysingen kan gladeligen ha skilda åsikter om detta.


Men nu vänder det, denna dag vänder det och blir ljusare igen. Få se om Mysingens humör också blir ”ljusare”.


Läste på nätet att i Stockolm kommer dagen, alltså 21 december, vara 6 timmar, 4 minuter och 48 sekunder lång.



 

Här i simhallen är det upplyst och många går här ofta. Då måste det vara tänt.


 

Några bra råd som jag läste i ett skyltfönster.


   



Annars är det som vanligt här hos oss. Idag ska vi ta vår 5:e covid spruta och jag hoppas att allt ska gå bra, även efteråt.


”Säg, vad gör doktorn när ni själv blir så här förkyld som jag är nu”?
”Hostar och nyser”.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards