Alla inlägg den 5 januari 2023

Av wiolettan - 5 januari 2023 09:15


Idag vaknade vi upp till mycket med snö. Mycket för att vara här i vårt område av landet i alla fall. Det var vackert då vi tittade ut, men det var bara utseendemässigt. Blåsigt, småsnöade och det var halt. Inget för gamla människor att ge sig ut i.


"Tror du att det finns några fler 80 plussare som är ute i detta väder, denna tid på dygnet, mer än vi"? frågade jag Mysingen och så fick vi dagens första skratt.


Inte såg vi till några, nja vi såg inte till så många andra heller. En dam kom cyklande och ropade till oss:


"Det ska gå bra detta"! Så skrattade hon så gott och pinnade på. Ja, det gick inte fort och jag såg att hon var tvungen att stanna till flera gånger. Visserligen var det plogat, men inte var det något cykelväder.



 

Här är vi vid Tuletorget. Ni ser så lugnt det är. Inga människor ute och inga bilar, jo en.


 

Ni kanske kan se att det är halt. Det var det i alla fall och fläckvis moddigt, beroende på hur mycket som plogbilarna hade hunnit med i tidiga ottan. Som tur var så körde bilarna sakta, de som vi såg.


 

En blomsteruppsättning som vi fick av julbesökare.


 

Även en vacker och i mitt tycke, ovanlig Amaryllis.



 

Vill passa på och tacka er så mycket som har sänt júlkort till mig. Jag är som ett litet barn på julafton då jag får julkort. Dom gläder mig.


Av alla de gåvor som en

vis försyn har givit oss,

för att forma livet absolut lyckligt,

är vänskapen den skönaste.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards