Alla inlägg den 21 december 2020

Av wiolettan - 21 december 2020 08:35


...människor? Jag bara undrar.


Igår skulle vi åka med lite julmat, såsom prinskorv, skinka rödbetssallad, sylta, hemlagade kakor, bland annat, till en som inte kan gå ut och handla själv.


På vägen tillbaka hem passade vi på att åka förbi Norra Begravningsplatsen för att titta till min Mysings morföräldrars grav. Vi hade nämligen hört på radion att det hade varit vandaler där som hade tagit omkull en massa gravstenar och Mysingen ville se om hans anhörigas grav tillhörde dom. Och, visst var det så.


Det såg hemskt ut. Vi blev bedrövade. Hur är vissa människor funtade i sina huvuden och vad tänker dom med? Tänker inte alls kanske, eller tänker bara på sig själva, ha kul för stunden. Fast jag förstår ändå inte. Vilket arbete de har lagt ner. Det var en mängd gravar som var förstörda.


Vi hade ju satt lite ljung och ljuslykta bland annat, men av detta fanns inget kvar. Stenen låg platt över alltihopa.




 

Detta är en del av gravarna som vandaliserades. Totalt var det cirka 300 st som förstördes.



 

I går var det 4:e Advent. Helt otroligt så fort december har gått.

Det har varit en mörk och mulen månad. Inte mycket till sol har vi sett, men vi vet att den finns och förhoppningsvis så lättar det dimgråa och solen lyser igen.




Gå vid min sida, visa mig vägen.

Gå vid min sida, styr även stegen.

Om dimman än lättar och vägen jag ser.

Bli kvar vid min sida är bönen jag ber.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards