Alla inlägg den 17 december 2020

Av wiolettan - 17 december 2020 09:23


Precis en vecka kvar till julafton är 2020.


Detta märkliga år går mot sitt slut och jag hoppas att vi alla hjälps åt, på det sätt vi kan, för att skona oss och varandra ifrån Corona viruset.


Vi hör många i vår närhet, som får och har fått sjukdomen.  En del lindrigt och andra klarar sig inte.


Det jag skulle vilja vore, att de unga inte tror att de inte kan smittas, eller inte kan bli svårt sjuka. Min hjärtläkare, en man i sina bästa år, vältränad på alla sätt, fick sjukdomen och blev oerhört dålig. Det värsta som han hade varit med om, sa han. Fick inte luft och trodde ett tag att han inte skulle klara sig. Fortfarande känner han ingen lukt eller smak, dom sinnena är borta.


Jag tänker på alla som är dåliga, sjuka, kanske har ont. Denna julhelg kan inte bli som andra kanske, men vi får vara med, och därför ska vi tänka ett steg till då det gäller de råd vi har fått. Vara försiktiga. Vi kan inte fira julen som vanligt, med alla nära och kära som vi skulle vilja, men vi får avstå, allt för att i möjligaste mån få bort denna pandemi.


Några hjärtan som jag fotat idag och igår. Låt våra hjärtan slå för våra medmänniskor.


 

Ett hjärta som Mysingen gav mig igår. Det blev nästan ett hjärta till då jag la ner det för att fota. Längst uppe där bandet slutar.


 

Detta hjärta har jag också fått av Mysingen. Ett blinkande hjärta som jag kan ha på mig så att jag syns i mörkret ute på våra promenader.


 

Samma hjärta som Mysingen försökte fotografera. Rolig bild, han har nästan fått till ett hjärta till.


 

Det glittrade framför mina fötter i morse.



 

Nästan ett hjärta, som också det låg på marken.


 

Åkte ut med bilen en dag och fick då syn på hjärtat på Folksam huset. Har åkt förbi denna skyskrapa flera gånger men aldrig sett hjärtat, troligen ny uppsatt, eller nytänt.


 

Då vi kom hem såg vi en skymt av att solen fortfarande finns bakom molnen. Har inte sett solen på hela december månad.



Min ena bror ligger på sjukhus och jag ber och hoppas att han snart ska bli bra och komma hem.


En bön av biskopen och filosofen Augustinus:


Överlåt det förflutna

åt Guds barmhärtighet,

nuet åt Guds kärlek

och framtiden åt Guds beskydd.

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards