Direktlänk till inlägg 21 december 2015

Låtsassnö!

Av wiolettan - 21 december 2015 07:50



Endast tre dagar till julafton. Svårt att förstå då det igår var plus tolv grader ute och ingen snö. Jag tycker att det ska finnas snö på julen, det hör liksom till och jag måste då säga att det är inte så många jular som har varit snöfria, för min del.


Jag kommer så väl ihåg då jag och min dåvarande man bodde i Vaxmora i Sollentuna och det inte hade kommit någon snö dagen före julafton. Han ville också ha snö, så för att det skulle bli lite jullikt tog han bomull och klädde en julgran som vi hade på tomten. Den blev vit och fin och han gladde sig över att kunna visa sonen morgonen efter hur fint det var.


Då Peter vaknade och tittade ut ropade han:
”Mamma titta, det har kommit snö till jul i alla fall”.


”Ja visst, blev det fint det pappa har gjort”, svarade jag.


”Pappa, inte har väl han gjort så att det har snöat”?


Vi begrep ingenting förän vi steg upp och såg att det hade kommit rikligt med snö ovan ifrån, under natten.



 

I fredags kom det ett stort brev nerdimpande i brevlådan.


   

Har ni sett? Detta fick jag ifrån Diabetikerförbundet som brukar sända lite småsaker ibland som uppmuntran för att man ger lite till deras forskning. Jag har fått almanackor, sockor, pennor, kreditkortshållare, räknemaskin, badgrejor och en mängd andra saker.


Förstod inte först riktigt  meningen med denna konstiga vante, men efter en stund  begrep jag. Kanske för att kunna knappa på mobilen utan att frysa om händerna? Det är bara till att knäppa upp den lilla extra ”fickan” och trä över fingrarna, så blir det som till höger. Förstår ni hur jag menar?


Nu ska vi strax iväg, måste handla lite till jul.





 
 
Annika

Annika

21 december 2015 10:27

Jättefina vantar. Visst är det så att man ska kunna knappa på telefonen även om det är kallt...men det är ju inga problem nu då vi har vårvärme. Nu tar jag en liten Jul ledighet från bloggen så jag vill önska dig och Mysingen en riktigt GOD JUL.
Kramen

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Ingen bild

Comsi comsa

21 december 2015 10:50



Smart vante! :D

Jag skall också ut och handla lite...

Stor kram ♥

 
Att bara vara jag

Att bara vara jag

21 december 2015 16:02

Detta är nog ett par vantar för dem med frusna fingrar "ler". God Jul önskar jag dig och din make! Kram ♥

http://margot64.blogspot.se

 
Znogge

Znogge

21 december 2015 17:03

Vilka smarta vantar och så trevligt med en lite gåva. Annars blir det sällan den sortens försändelser i lådan...

Kram och ha en härlig kväll!

http://znogge.wordpress.com

 
gun

gun

21 december 2015 20:31

Fina och smarta vantar och alltid roligt att få en liten gåva.
Även jag ska ut och handla i morgon de sista sedan är jag klar.
Önskar dig en God Jul.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Piedra

Piedra

22 december 2015 17:47

Åh, vilka fina vantar! Bästa modellen som finns.
Själv är jag så innerligt glad att det är plusgrader och ingen snö. Jag slipper den där extra värken som jag får av kylan, och Sambon slipper skotta snö. Det skulle han inte orka nu när han är dålig.
Varm kram! <3

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
Anneli

Anneli

22 december 2015 18:14

Ja tänk om man kunde få kreditkortshållare som var fulladdat med pengar =)
Vilka roliga vantar, jag har inte sett några såna förut =)
Det är mörkt, regnigt o tråkigt o Teddy vill gå ut nu så det är lika bra att lyfta baken..
Ha en mysig kväll, var rädd om dig kramar ♥ ♥ ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Piedea

Piedea

22 december 2015 20:46

Såg att du försökt skicka mail till mig. Prova att skriva mitt namn och så @gmaul.com - om det inte är den mailadressen du provat på. Kram! <3

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
Piedra

Piedra

22 december 2015 20:47

@gmail.com skulle det stå.

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
Bengt

Bengt

22 december 2015 22:22

T ack för din omtanke när jag var sjuk. Men själv har du ju haft besvär med ditt hjärtat. Hoppas det blir bra med allt nu till julhelgen.
En stor julkram till dig från mig!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

22 december 2015 22:29

Såna där vantar fick jag av dottern i julklapp förra året. Mycket praktiskt och inte bara när man ska "pilla på mobilen". Jag blir ofta snuvig när det är kallt ute och behöver snyta mig då och då och med de där vantarna behöver jag inte ta av mig dem för att snygga till näsan utan det räcker med att ta av toppen.

Ha en God Jul!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Leva-Kerstin

Leva-Kerstin

23 december 2015 12:11

Tittar in och önskar dig en God Jul

http://www.steeperz.com

 
Ingen bild

Fredrik

25 december 2015 16:06

Hej! Roligt att du stödjer forskningen kring diabetes, men det är inte Diabetesförbundets forskningsfond (=Diabetesfonden) som får ditt stöd eller som skickar saker till dig. Det är sannolikt en fristående, internationell forskningsstiftelse som etablerat sig i Sverige och som heter Diabetes Wellness. Den har inget med Diabetesförbundet att göra, tyvärr. Diabetesfonden skickar inte denna typ av produkter, utan de pengar som samlas in där används till forskning.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards