Direktlänk till inlägg 19 december 2021

Hej, här är jag igen!

Av wiolettan - 19 december 2021 08:41


Fjärde Advent! Varför går allt så fort? Jag hinner inte med och på det viset missar jag också saker och ting. Kanske är det också för att jag senaste veckan inte har mått så bra. Skulle jag göra som jag själv ville och kände för, så gick jag till sängs och låg där tills jag mådde bra igen.


Men gjorde jag det så är jag fullt medveten om att det blir svårare och svårare att komma upp och fungera. Så, jag masar mig upp, klär på mig och tar Mysingen i handen och går en liten promenad. Frisk luft sägs vara bra, men varför är det då så skönt att komma in i stugvärmen igen?


Det finns ett ordspråk som säger:


Titta inte på klockan.

Gör som den.

Fortsätt att gå.



Vi tar det lugnt till julen, känns bäst så. Ingen stress i affärer för att handla. Julskinka behövs och revbensspjäll är gott men inget är nödvändigt. Får vi bara vara friska så är jag nöjd.



 

I morse var det fullmåne, verkade det som. Synd att jag har en sådan kamera som inte kan ta någon bra bild på månen. Men, den syns.


 

 Det lyste så vackert i många fönster och balkonger, såg vi på vår morgonpromenad.


 

Häromkvällen var det himlen som lyste så fint.


 

Ett hjärta såg jag i ett skyltfönster.



 

Var rädda om er och varandra.



 
 
Preciosa

Preciosa

19 december 2021 10:41

Hej Wiolettan!
Inte roligt att må dåligt. Jag kan ju göra som jag vill men avsaknad av rörelser är ju definitivt inte bra...Ska bli kallare sas det.
Här blir ingen jul för mig, är van vid det så det gör inget. Skönt när det är över så man slipper all reklam i TV :-)
Åker inte neråt som tänkt och en lite rolig grej ha jag 1.2 som du kan läsa i min blogg. Din granne tillika min dotter får vara kvar till i maj och hon är glad för det. Sen blir det röran på Sturegatan.
Önskar hon fick stanna där i ert hus.
Kram och god jul!P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

wiolettan

19 december 2021 15:44

Hej Preciosa!
Neej, det vill jag lova. Helt rätt, att röra sig, än om det inte blir så mycket, tror jag är viktigt för att hålla kroppen och systemen någorlunda i ordning.
Ja, i morgon skulle det bli minusgrader, vi får se.
Håller med dig om reklamen i TV, den är tröttande. Jag kopplar bort ljudet så blir det lite lugnare.
Men så trevligt att din dotter får bo kvar ett tag till. Det bästa vore ju om hon fick stanna kvar i den där lägenheten. Det är ett bra och lugnt läge här omkring.
Tack så mycket Preciosa. Jag önskar dig också en God Jul.
Kram!

 
Gunnel

Gunnel

19 december 2021 11:25

Hoppas du snart känner dig lite piggare. Den här mörka årstiden tycker jag själv är lite jobbig. Uttrycket med klockan har jag aldrig hört förr men det var tänkvärt. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg-blogspot.com

wiolettan

19 december 2021 15:46

Det ska väl gå till bättring, får vi hoppas.
Snart vänder det och det blir lite längre dagar och sedan går det snabbt till våren.
Håller med dig om klockan. Det är tänkvärt.
Kram!

 
tant Hanneles bokparadis på Hisingen

tant Hanneles bokparadis på Hisingen

19 december 2021 11:38

Du får ändra dina planer och fundera på vad som är viktigt ❤️
Ha en fin fjärde advent

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

wiolettan

19 december 2021 15:48

Det är bra att fundera på vad som är viktigt. Att ändra mina planer, ja, jag har väl inte så många planer alls.
Tack! Jag önskar dig detsamma.

 
Znogge

Znogge

19 december 2021 11:55

Så tråkigt att du inte mår så bra men jag tror det är klokt att ta sig upp på morgonen i alla fall. Sedan kanske du skulle unna dig att sova lite längre men kanske är du en renodlad morgonmänniska? I det lilla bor det stora och det viktigaste är verkligen att ha en hyfsad hälsa.

Kram och god fjärde advent!

http://znogge.wordpress.com

wiolettan

19 december 2021 15:51

Det känns som så, bäst att pallra sig upp för annars så är det lätt att benen tillslut inte vill bära en. Dom kan börja att strejka. Inte bra.
Jag skulle önska att jag kunde sova längre på morgonen, men det går inte. Jag vaknar tidigt och då värker det i rygg och höft så det är bara till att stiga upp.
Morgonmänniska det är jag. Går istället och lägger mig tidigt på kvällen.
Du har så rätt Znogge.
Tack detsamma. Kram!

 
Anna-Lena

Anna-Lena

19 december 2021 13:28

Önskar dej all bättring! Men gott att du tar dej ut. Tror att det gör mycket för välbefinnandet. Vackra bilder... även på månen. Stor kra, fina tjej!

http://femfemman.blogspot.com

wiolettan

19 december 2021 15:53

Tack så mycket. Ja, det känns nödvändigt att inte sluta med att vandra ut, i alla fall något lite varje dag.
Tack Anna-Lena. Månen är verkligen långt borta, men den var så stor och fin i verkligheten.
Kram!

 
wiper

wiper

19 december 2021 13:42

Håller verkligen med dig om att tiden bara rusar fram mot julen. Vad klokt och bra att du bara vilade dig tills det kändes bättre. Det var ett väldigt bra ordspråk. När vi är ute och går så kollar vi inte klockan utan bara appen när vi kommer hem så vi ser hur långt vi gått.

Härligt att ni tar det lugnt i jul så gör vi också. Det känns verkligen att vi har fullmåne. Jag har känningar flera dagar i förväg

Vilken vacker himmel du har fotat. Du är förföljd av hjärtan och det är inget negativt utan tvärtom. Var rädd om er ni båda också

Ha en skön söndag
kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

wiolettan

19 december 2021 15:58

Ja, i år kom fjärde Advent väldigt överraskande för mig. Snart jul? Ojdå!
Ibland måste man ta det lite lugnare än vanligt och hoppas på att kroppen läker av sig själv.
Det känns bra att inte hela tiden kolla tiden, nu då vi är pensionärer så borde inte klockan styra så mycket, som det var tvunget förr då man hade ett yrkesliv.

Det måste tyvärr bli lite lugnare denna jul och det går säkert bra det också.
Jag visste inte att det var fullmåne förrän jag kom ut och såg den i skyn.

Det var en sådan fin himmel och lite av det vackra fick jag med på bilden.
Hjärtan finns det gott om och det är många som skyltar med hjärtan i sina affärer nu till julen.
Tack och detsamma önskar vi dig och din man.
Kram till dig Malin.

 
Anki

Anki

19 december 2021 15:52

Tråkigt att läsa att du inte mår bra, hoppas du snart är på bättringsvägen igen!
Bra att ni tar det lugnt inför julen - det gör jag också.
Skinka och revbensspjäll är bland det viktigaste på julbordet, men som sagt inte nödvändigt.
Ha det så bra det går!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

wiolettan

19 december 2021 16:01

Jodå, det går till bättring vad det lider. Jobbigt bara att inte känna sig alert men vi får ta dagen och stunden som den kommer.
Fint att du också tar det lugnt inför julen, vi behöver inte stressa, julen kommer och går i alla fall.
Vi har vant oss vid att alltid ha skinka och revbensspjäll på julbordet, men det är ju rakt inte något måste.
Tack detsamma Anki.
Kram!

 
Primrose

Primrose

19 december 2021 20:52

Jo det är så skönt att komma in för att man varit ute ,-) Bra att ni kan njuta av promenader, men så synd att du inte mår bra, tiden går fort och jag eller vi hinner inte heller med, men det är ok, bara det finns något som är juligt ,-))
Vilka härliga bilder på fullmånen så vacker, tog ett foto jag med, när den tittade in genom köksfönstret.
Det är vackert med ljusslingor på balkonger, önskar att fler hade dom.
Himlens färger är magiska. Ett skådespel verkligen. Vackert hjärta i skyltfönstret och vi som hittar hjärtan i alla former överallt, vi blir extra glada eller hur.
Stilla Natt är min favorit, den är så mjuk och vacker och jag blir rörd av den låten. Man önskar att alla skulle få en stilla natt. Ha det jättefint VARM KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

wiolettan

19 december 2021 21:11

För tillfället är det den skönaste delen av promenaden, att komma in igen, känns det som.
Frisk luft behöver vi och det är bra att röra på sig i den mån man kan och orkar, det är lite så vi tänker. Muskler som inte använts dom tacklar av, mer eller mindre.
Vi ska inte göra så mycket till julen, men lite annorlunda vill vi ju ha det och några tomtar och lite mer ljus än vanligt.
Den var verkligen fin fullmånen, med ett skimmer runt om, på något sätt.
Visst är det fint med ljusslingor. Många har de som blinkar, andra har i olika färger, men de flesta är ljusa.
Ibland då solen går upp, eller går ner så blir det så vackert och färggrant på himlen.
Du och jag är lika därvidlag att vi hittar hjärtan, det är roligt.
Stilla Natt, den psalmen hörde jag på radion två gånger i går, Jussi Björling sjöng, det var så stämningsfullt och vackert.
Tack detsamma Primrose. Kram!

 
Augusta

Augusta

20 december 2021 10:32

Så tråkigt att du inte känner dig bra. Hoppas du känner dig bättre innan julaftonen och de andra helgdagarna. Nej, julmat behövs inte men ändå trevligt att äta i några dagar. Sedan räcker det eller hur?
Vad tidigt ni måste gå ut på era promenader. Ser härligt ut :D
Krya på dig! Ha det bra mysingen och du. Kram

http://nouw.com/gulahuset

wiolettan

20 december 2021 21:21

Vi tar ett steg i taget och ser framåt.
Lite annorlunda blir det kanske till jul, men inte mycket, vi får se.
Vi vaknar mycket tidigt och ibland är det svårt att ligga kvar i sängen då ryggen värker, då är det bäst att stiga upp och röra på sig. Jag är morgonpigg och det känns bäst att gå ut då, mindre folk också vid den tiden.
Tack så mycket.
Ha det bra du också.
Kram!

 
Ditte

Ditte

20 december 2021 19:04

Verkligen trist att du inte mått bra. Men jag tror du gör rätt som följer i klockans fotspår. Tar Mysingen i handen och går en runda.
Att få vara hyfsat pigg är är ju det viktigaste.
Visst lyser månen så fint hos dig och den syns.
Och det är trevligt att komma med er ut på en runda.
Lugnt blir det även här i jul men barnbarnen och döttrarna kommer en stund på julaftons förmiddag. Roligt att ses.
Önskar dig en så bra vecka som möjligt.
Många tankar
Stor kram

http://https://dittemitti.se

wiolettan

20 december 2021 21:26

Vi får försöka att göra det bästa av varje dag som vi får. Orkar inte kroppen, ja då blir det lugnt och ingen vidare fart.
Bra att Mysingen är så pigg och jag kan hålla honom i handen, känns säkrare så.
Månen var fin men det var svårt att få till en rättvis bild, eller omöjligt.
Så trevligt att döttrarna och barnbarnen kommer på besök. Barn och julklappar hör ihop, på något sätt.
Tack så mycket Ditte. Jag önskar dig också en bra vecka.
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards