Alla inlägg den 22 december 2021

Av wiolettan - 22 december 2021 08:35


Christmånad skall din dryck icke vara för kall, läkedom må du taga, hållt ditt bröst och kropp varm, du skall icke låta åder slå, förty det är skadeligt, goda örter må man bruka att styrka hjertat med. I Getebocken är godt att för sig i nya kläder, att afwänja barn, så och att plantera.


Så står det i Bondepraktikan i december månad.


Stämmer bra känns det som, även i dessa moderna tider. I morse var det nämligen minus 11 grader då vi tog en liten kvartersrunda och att dricka något kallt då, nej varmt the eller kaffe smakar som bäst  efter promenaden. Kroppen och bröstet höll vi också varma, klädde på oss ordentligt med allt lite extra.


 

Vi har däremot ingen snö, det var bara lite frost ute. Och ett hjärta, som vanligt.



 


Dessa söta små katter har klätt sig fina till julen och är på vandring.





 

Den gamla slitna julkrubban har kommit på plats och de tre vise männen kommer med sina gåvor. Guld, rökelse och myrra.



 

Den fina almanackan med sång och psalmverser som jag har fått av en av mina systrar, har denna passande text denna dag.


Nu ska jag försöka att vara Mysingen lite behjälplig i donandet.


Vill önskar er som läser min blogg en riktigt GOD JUL.
Var rädda om er och varandra.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards