Alla inlägg den 6 juli 2016

Av wiolettan - 6 juli 2016 08:07



Vi hade semester i början av juni och var då i den lilla stugan som jag har fått av min ena bror. Den är inte stor men räcker för oss. Det finns både el och vatten så det går ingen nöd på oss där.


Vi trivs, det är lugnt och avstressande, inga bilköer och ingen trängsel. Franför allt, ingen tunnelbana utan skogen och naturen inpå knutarna.



Den här gången då vi kom dit upptäckte vi att det var så mycket med myggor inomhus. Vi hade fullt sjå att jaga och förinta dom. Det gick inte att sova på natten annars.


En dag då mina två yngre syskon var på besök hos oss i stugan och vi fikade och hade det trevligt så upptäckte min syster alla myggor och började en formidabel jakt på dom.


”Du kan ju inte sova här om vi inte får bort myggen” sa hon.


   

Hon hade sett hur jag såg ut på armen bland annat.


Men hur hon än slet och arbetade, så var det nästan omöjligt att få bort alla. Jag vill lova, hon jobbade mycket för att få bort "flygbitarna". Sedan efter det att mina syskon hade gått satte jag mig ner och kolla runt. Såg då att det verkade komma mygg ifrån öppna spisen. ”Aha, dom kommer där uppifrån. Hur ser skorsten ut i år? Bäst att kolla”.



Min yngre bror åtog sig uppdraget att klättra upp på taket. Ock, minsann, där var felet. De översta lagren av skorstenen hade gått sönder så det hade blivit hål och fritt fram för de små blodsugarna att invadera mig.


   

Min bror tog och slängde ner allt som var trasigt och satte för, så det  blev OK.


 

Min man och min äldre bror stod nedanför och beundrade arbetet.


Nu har vi köpt murbruk och ska laga skorstenen nästa gång vi åker upp till Ångermanland.


Oj, bråttom, ska till vårdcentralen och efter det frissan. Bäst att vara fin då vi åker norröver igen.


Återkommer. Ha en bra dag.










Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards