Alla inlägg den 20 december 2014

Av wiolettan - 20 december 2014 10:00


Igår tjafsade förmaket igen men idag mår jag som en prinsessa. Vi har varit ute och gått, 70 minuter blev det och det kändes emellanåt riktigt bra. Trött ibland och måste vila, men ändå var det roligt.


 

På andra sidan sjön såg vi de hus som byggdes för cirka 5 år sedan och nästan alla har ljusslingor på sina balkonger, vita slingor. Lyser upp morgonmörkret, det är så vackert.


 

Vid fågelvaken och ön på Lötsjön var det också julfint. Till och med en julgran har de satt upp i år, det tror jag är första gången. Andra år har det enbart varit ljus i fönstren på lilla stugan.


 

Vi har också börjat att julpynta. Plockat upp tomtarna ur sina gömmor.


 

I förrgår kom en dam med en julblomsteruppsats till mig. Så glad och förvånad jag blev.


 

Igår kom det ett julkort ifrån samma dam. Visst är det roligt med uppskattning då man inte väntar det alls?


Det enda jag hade gjort var att skriva några verser på rim som hon kunde läsa upp på sin sons bröllop.


Nu melodikrysset, alltid lika roligt och idag ska det visst bara vara julfrågor.


Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards