Alla inlägg den 16 december 2014

Av wiolettan - 16 december 2014 13:48


Nu äntligen lite egentid.


Hur hann jag med att jobba heltid förut? Helt obegripligt nu.


För vad har jag hunnit idag?


Tvättstugan hade vi mellan 7 och 10, vi var klara fem i tio. Varit ute och slängt en massa återvinningsskräp. Gått till brevlådan med cirka 25 julkort, inkl morgonpromenad. Handlat på Lidl, en promenad dit också. Bilen borde få ut och röra på sig, den har stått stilla i över en vecka nu, men det  får bli en annan dag. Ätit frukost, lunch och diskat. Tror inte att jag har glömt något.


 

Såg en sådan fin tårta i ett skyltfönster. Som ett hjärta. Undrar om den är god?


 

Såg ett litet grönt hjärta också. Något hade tappat detta.


 

Sundbybergs grundare: Anders Petter Löfströms staty var upplyst i morgonmörkret.


Vi hinner se en hel del på våra morgonturer. Det är så skönt att jag har mysingen och kan gå ut och gå med, tror inte att jag annars skulle komma ut. Tänkte på det igår då jag var till tandläkaren och gick dit själv, utan mysingen vid min sida, så ensamt och ovanligt det kändes. Vanans makt är stor, även kärlekens.


Romantisk kärlek bara händer, den kan inte frammanas, man blir kär. Man blir uppslukad av den man älskar och kan inte koncentrera sig på något annat. Man förlorar all känsla för att vara oberoende. I stället vill man uppslukas och underkasta sig varandra.


Detta såg jag i en liten bok. Visst är det fint skrivet, men jag har svårt att hålla med det till 100%. Då kanske jag inte är kär, eller? Inte tänka på något annat? Jag vill gärna vara lite oberoende. Underkasta mig?  Nja. Undrar om mysingen läser detta?


Förresten, jag hade inga hål. Allt var bra.  775:- var det värt.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards