Direktlänk till inlägg 31 december 2012

Gott Nytt År!

Av wiolettan - 31 december 2012 14:18


Vi har haft en fin julhelg. Lite umgås och lite egentid. Både ock behövs, i alla fall känner jag det så.


På julafton var Ann-Sofi här, en väninna och likaledes en systerdotter till min förra man. Vi åt julmat och hade en fin dag tillsammans. Min man läste julevangeliet och så sjöng vi tillsammans, om julen och varför vi firar den. På juldagsmorgonen besökte vi Centrumkyrkan och julotta. Det var trevligt och fint.


Vi ger inte varandra julklappar men Ann-Sofi kom med en fin sak. Hon hade målat två koppar och i dom bakat cup-cake, goda att ha till kaffet. Arrangerat ett fat med bland annat tomtegodis. Både godiset och kakan har vi ätit upp.

  

 

Här ser ni vad som blev kvar.


Nu står ett nytt år för dörren, 2013. Det känns overkligt på något sätt. Tiden går så fort. Ibland känns det som om jag fortfarande befinner mig i de första fem åren på 2000-talet.


Det ringer uti tidens klocka, det ringer avsked till ett år.

Vars sista ros vi nu fått plocka, vars sista kväll för dörren står.

Dess sista sol så purpurröd. Nyss detta år sitt avsked bjöd.


Det ringer genom världens zoner, blott samma avskedssång man hör.

Än glädjens och än sorgens toner, den hem till mänskohjärtat för.'
Den balsam är för månget sår, men fram ock pressar mången tår.


Det ringer. Må vi redo vara, då himlaklockor ljuda skall.

Må vi vår tid så använda, 

att in i glädjen vi kan gå.


Jag hoppas att vi alla får ett fint år.


GOTT NYTT ÅR till er, som läser min blogg.


 



 
 
Marit

Marit

31 december 2012 15:25

Vilka fina koppar!

GOTT NYTT ÅR TILL ER ♥
Kram

http://mammayth48.wordpress.com

 
Lena

Lena

31 december 2012 15:40

Ett Gott Nytt År till er båda♥

Ja vi får försöka se framåt även om det inte är så lätt alla gånger...

Önskar er båda ett fint kommande år♥

Min varmaste Nyårskram till er♥ /Lena med flock

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

31 december 2012 19:39

Gott Nytt År!
Vad glad jag är att du är tillbaka!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
M Anneli A

M Anneli A

31 december 2012 19:42

Tjusiga koppar. De är roligt att få sånt som andra har gjort.
Önskar Er ett Gott Nytt År.
Kramar ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kaisa

31 december 2012 20:27

Roligt att läsa Wiolettan!

❤❤❤ Gott slut och gott Nytt år ❤❤❤

Kram / Kaisa

 
Znogge

Znogge

1 januari 2013 11:13

Nu när 2013 är här så hoppas jag att ni ska få en bra start poå året!

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Bling

Bling

1 januari 2013 15:42

Fin text och fina koppar. Ett Gott Nytt År till dej med.
Kram ♥♥♥

http://savebling.blogspot.se

 
GeddFish

GeddFish

1 januari 2013 16:26

God fortsättning på det nya året 2013.
Ja, jag kommer ihåg på jobbet, när vi skulle ha en framtidsvision av 2005...
Kramar Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
paloma

paloma

1 januari 2013 17:34

Oh så vackert skrivet! Så sanna fina ord! vilken mysig jul ni verkar haft och så vacker present du fick! god forsättning till dig och mysingen..

kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
Tony Malmqvist

Tony Malmqvist

2 januari 2013 10:53

Mysiga julkoppar :) Önskar dig en god fortsättning!

http://friattleva.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards