Alla inlägg den 22 december 2012

Av wiolettan - 22 december 2012 17:30


Otroligt så mycket snö det har kommit. Det är så vitt och fint och jag tycker inte att det känns halt utan det har gått bra att gå. Det är skönt. Idag har det snöat av och till hela dagen.


 

Här gick vi i morse. Naturen är lite vacker på något sätt.


Vi såg en näbbmus, så liten så liten, mitt i all snö. Den sprang fram och tillbaka, ibland var den under snön och ibland ovanpå.


 

Bilden blev lite suddig ser jag.


 

Här syns den precis framför staketet vid vattnet, men bara som en liten rund sten. Ser ni den? Undrar om den kanske bor där någonstans?

Det är is på Lötsjön annars, men inte här där kommunen har gjort en plats för sjöfåglarna.

I morse var vi och skulle slänga våra sorteringssopor.

 


Så här såg det ut. Idag är det lördag och då hämtas det väl inte några sopor, knappast heller på söndag eller julafton, men vi får se.


Julafton ja, den är i övermorgon redan. Många har en hel del att göra nu med att göra det fint och förbereda all julmat.


Det kommer mig att tänka på en barnhistoria.


Det var fråga om uppsatsskrivning i femte klass och ämnet var Julförberedelser. En av de unga författarna skrev så här:

"Lite före jul köper min mamma en halv gris och även innanmätet av en slaktare, som hon sedan gör korv av".



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards