Direktlänk till inlägg 11 december 2012

Vacker sång

Av wiolettan - 11 december 2012 17:31


Vilken dag, nästan för mycket, i alla fall för mig, känns det som.


Först som vanligt en morgonpromenad, inkl. att vi passade på att slänga en del sorteringssopor. Men, så det såg ut där, alldeles fullt i behållarna och ett stort antal påsar och skräp runt om. Hoppas att de kommer och tömmer snart. Sedan var vi till pensionärs föreningslokalen för att lämna och hämta lite papper.


    

Fortfarande är det mycket snö och svårt för en del att ta sig fram.


Därefter en runda till Vårdcentralen. Det var nämligen dags för veckans koll av hur många Waran tabletter jag måste ta. Otroligt så det har blivit, men jag är tacksam att det finns den möjligheten att tunna ut blodet med råttgift. Joo, så är det nog.


Vid ettiden var vi i Rissne kyrka för ett månadsmöte och fick samtidigt lyssna till tre tjejer som sjöng vackra Lucia och julsånger. Otroligt så vackert det lät. Det var tjejer som hade skolade sångröster, men deras röster passade så fint tillsammas, en njutning att lyssna till.


 

Vi var drygt 70 pensionärer som också njöt av kaffe och hembakat bröd. Plus att det var lotteri. Mysingen och jag hade köpt 8 lotter, fick 4 vinster. Det var nästan otroligt roligt.



Sedan har vi slagit in några julklappar. Vantar, halsdukar och mössor. Mysingen ska till Centrumkyrkan på lite julbord och då samtidigt lämna lite varma klappar till behövande. Centrumkyrkan ger de som vill och behöver lite extra kärlek och omtanke till jul. De har öppet hus för de som vill komma under juldagarna och äta och umgås. De får då samtidigt de paket som har insamlats.





 
 
paloma

paloma

11 december 2012 18:36

Vad snälla ni är som ger julklappar till behövande!
Det är ofta det ser ut i återvinnings centralerna! Jätte trist! har själv 4 kassar här hemma jag skall gå ner med! I morgon skall jag ut på roligheter!
KRAM

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
Znogge

Znogge

11 december 2012 19:54

Det var verkligen inte illa att få vinst på hälften av lotterna.

Vilken fin gest av er men klapparna. Det kallar jag omtanke.

kram

http://znogge.wordpress.com

 
GeddFish

GeddFish

11 december 2012 22:49

Vad fina ni är som ger julklappar!
Det är härligt att få ge! Jag har gett bort massor under årens lopp till behövande och gör så, så fort jag kan. Jag har det jag behöver och mer därtill.
Så fint att lyssna på skolade röster! Det har jag fått göra nu också, ikväll var det underbart vackert med körsång av Luciatåget.
Den cykeln såg insnöad ut. Jag har min i källaren, så den är ren och fin när jag sätter mig på den, jag cyklar än...
Kram!

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Simona

Simona

12 december 2012 06:29

Det är fint att ni ger bort till de som behöver. Det är många här i vårt eget land som inte har det så bra. Vi skänker till andra länder, men är dåliga på att se till vårat eget folk som inte har det allra, allra bäst... Kram!

http://pågottochont:blogspot.com

 
Helene Marguerite

Helene Marguerite

12 december 2012 07:39

Frid,kära Wiolettan!!!
Tack för fin kommentar hos mig,det "sätter jag stort pris på",som de säger i Norge!!!
Jag ser att ni har väldigt mycket snö, vackert är det,men svårt att ta sig fram...
Må Herren rikligen välsigna er i ert arbete för Honom!!!
Fint att ni tänker på de som har det svårt!!!
KRAAAM från Marguerite!!!

http://helenemarguerite.blogspot.com

 
Marit

Marit

12 december 2012 11:08

Kul att ni vann =)
Så glada dom behövande kommer att bli när dom får era julklappar.
Kul att ge bort saker när det behövs och uppskattas.
Idag har vi här i Flen -7° och solen skiner.

Önskar dig/er en fin och skön dag!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Piedra

Piedra

12 december 2012 11:08

Så fint att kyrkan ställer upp för de behövande! Jag hade tänkt skänka lite till Stadsmissionen, men jag har inte hunnit sortera så det får bli till nästa jul.
Så där är det nog för mig och kanske många andra också att man egentligen inte vill ta mediciner men att man ändå är tacksam för att de finns och hjälper en.
Varm kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Tony Malmqvist

Tony Malmqvist

12 december 2012 11:21

50% utdelning! Inte illa, inte illa alls. Grattis!

http://friattleva.blogspot.se

 
Kikkan

Kikkan

12 december 2012 18:12

Usch ja med dessa Waran tabletter, som jag har ätit i flera år nu, men håller mig Dig, utan dem ???? Fick Antibiotica i veckan p.g.a en infektion/eländig förkylning och ringde Waran kliniken att meddela.. blir ny test redan nästa vecka... Var med trevligaste grannar i Svenska Kyrkan igår kväll på Luciatåg, så fint... Blir nog till att vakna tidigt i morgon bitti och slå på TV/svt play och se på mer Lucia. Man firar ju inte sådant här, men grannarna var så imponerade så jag bjuder gärna med dem nästa år också. Ett bra sätt att kunna tacka dem för all hjälp vi får med hus-passning när vi är ute & reser. Önskar Er en trevlig Lucia i morgon. Kramar Kikkan ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards