Direktlänk till inlägg 23 februari 2023

Skyltsöndag, ett samlingsnamn...

Av wiolettan - 23 februari 2023 09:10


… på inlägg där många som skriver bloggar samlas under samma innehåll och visar skyltar och bilder som de har funnit sevärda, eller kanske annorlunda.


Ett intressant och trevligt ämne, men som jag inte har tyckt mig kunna vara med på eftersom jag inte vet när jag kan skriva ett inlägg. Jag tror att det är ett fåtal söndagar som jag har varit inne här. Men hälsan kan jag inte påverka och hjärtat har sina egna små egenheter för sig ibland. Därför har jag avstått detta men nu tänkte jag för ovanlighetens skull ha min egen lilla ”skyltsöndag”. Fast på en torsdag.



 

 Lite dålig reklam på denna skylt, kan jag tycka.  Borde vara rättstavat.  Märkligt, kan jag säga och endast märkligt.


 

När sattes denna skylt upp? Har det gått några dagar?


 

Här står det i alla fall tider när affären ska öppna och stänga. Eller, gör det? Denna skylt är det ett bra tag sedan jag fotade.




 

Ojdå. Här var det inte bara ett fel, utan flera.


 

Om ni undrar hur våra semlor smakade som vi köpte häromdagen på Droppens konditori, så kanske ni får svaret här.

Ja, vi tyckte att det var mycket gott, stora och mättande så vi delade på en och tog nästa dagen därpå-


 

I morse snöade det då vi tog vår morgonpromenad. Men ni kanske kan se att det fortfarande skyltas om semlor.

Här står det: Äntligen vår favoritsäsong.



 

Lite klarare skyltning om sådant som är sött, gott och kalorimättat. Vi köpte ingen. Men skyltsöndag för mig utan att något hjärta är med, är svårt.


Vi får sjunga som Sonya Hedenbratt:


Att låt hjärtat va med,
glöm för all del inte det.
Är du fattig eller rik som ett troll
i dur som i moll, glöm inte det,

Låt ditt hjärta va med.
Låt hjärtat va med,

allt du gör beror på det.



 
 
znogge

znogge

23 februari 2023 13:50

Vilken informativ men också god skyltning! Dagen är väl oväsentlig tänker jag så bra jobbat :D

Här har det blivit en fastlagsbulle i alla fall men någon storkonsument är jag icke.

Önskar en fin torsdag nu!

Kram

http://znogge.wordpress.com

wiolettan

23 februari 2023 21:29

Tack så mycket. Det finns en hel del skyltar som väcker min nyfikenhet. Det gick kanske lika bra på en torsdag.

Lika med mig, det blir någon enstaka, ibland flera, dessa var så stora så vi fick dela på dom. Men goda.

Tack så mycket och hoppas att du får en fin kväll.
Kram!

 
Anna-Lena

Anna-Lena" title="http://blogspot.com]Anna-Lena" target="_blank">blogspot.com]Anna-Lena

23 februari 2023 16:29

Funkar inte att jag deltar i temat heller. Vi har inte så mycket skyltar på landet. Och "skyltar" från nätet, det är ju "fusk". 😊
Överhuvudtaget, så har jag inte så mycket till över för teman. Tror att både du och jag helst skriver från ❤️.
Den där skylten om olika öppettid, den tycker jag är kul!🤣
Den gamla lärarinnan har ju lite svårt för det som är felstavat. I allafall i offentliga sammanhang.Men man behöver ju inte gnälla... det framgår ju klart vad som menas!
Kram

http://femfemman. blogspot.com

wiolettan

23 februari 2023 21:35

Där är vi lika då. Men, det är spännande om jag har tillfälle att gå in och titta på vad andra har hittat för spännande skyltningar.
Det kan jag inte tänka mig att det tas från nätet, men jag är inte så insatt.
De gånger som jag sitter och skriver så blir det mest vad som just då dyker upp i min hjärna eller vad jag har mött ute på promenaderna.
Skylten om öppettid var originell och fick mig att le. De som ägde affären ville vara roliga och få omvärlden på glatt humör, kan jag tänka.
Det kan jag förstå, du ser direkt förstår jag.
Nej, gnälla vill jag inte, men det stör mig lite då jag ser sådant i affärsfönster. För mig är det dålig reklam. Sedan är det ju upp till var och en att vara noga eller inte.
Kram!

 
Hanneles bokparadis

Hanneles bokparadis

24 februari 2023 08:16

det var ett par märkliga år med mycket stängda dörrar... En lite söt hjärtekaka kan man väl unna sig till kaffet.

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

 
wiolettan

wiolettan

24 februari 2023 08:28

Ibland känns det så rätt att unna sig något gott till kaffet och helst eftermiddagskaffet. För sött, det gillar jag inte.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Augusta

Augusta

24 februari 2023 12:32

Hej igen,
nu är det snö ute på gatan igen, jag blir så sur.
Dina skyltbilder var roliga. Den som var roligast var skylten med tider, ja när var dom där egentligen. Tur att man inte behöver besöka den affären, haha.
Vad bra semlorna var goda.
Ha det bra. Kram till er båda.

http://nouw.com/gulahuset

wiolettan

25 februari 2023 09:31

Hej Augusta!
Ja, det är inte något promenadväder och ibland är det halt så jag kan förstå dig. Annars så älskar jag ju snö.
Vissa skyltar förstår jag inte, men det ska väl vara roligt, kallas kanske humor.
Semlorna var utsökta, så underbart goda.
Tack och jag hoppas att du också har det bra.
Kram från oss båda.

 
Ditte

Ditte

24 februari 2023 20:14

Vad roligt att du skyltar. Och visst går det ju fint på en torsdag. Tycker du har hittat fina skyltar. Jag tycker det är kul och har hängt med på söndagarna. Men jag gör det ju på mitt sätt. Något jag sett och upplevt under veckan och noterat lite extra.
Kul med "Droppen" och där har jag varit några gånger med Preciosa. Men det var länge sen. Har även ätit en semla där. Väldigt god. Kanske kan vi ses där eller på ett annat konditori till våren. Vore så trevligt.
Och hjärtan i skyltar är extra välkomna.
Många tankar och en varm kram

http://https://dittemitti.se

 
wiolettan

wiolettan

25 februari 2023 09:35

Skyltar finns det gott om och det är roligt att titta på dom lite extra och kanske med andra ögon än annars. Då kan man upptäcka mycket och en del konstiga saker.
Du brukar ha intressanta skyltningar och mycket varierande, det är roligt.
Kan tänka mig att du har varit på Droppen, det är ett populärt konditori och har mycket med goda varor.
Vi njöt verkligen av vår semla men den var stor så vi delade och fick därmed semla två dar i rad.
Det vore trevligt att få träffa dig, vi försöker att ordna till det.
Tack och detsamma till dig, Ditte.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

25 februari 2023 15:01

Jag har själv fått begränsa mig då det gäller att få ett inlägg fullt med skyltar. Ser jag nån så får den vara i samma inlägg som andra bilder jag fotat. Man gör det man kan och orkar.

Du fick ju in många bra skyltar i ditt inlägg och jag blev så sugen av den sista bilden ;) Tänk att du såg hjärtan där också. Det är så häftigt att du dyker på så många hjärta.

Härligt inlägg som vanligt

Ha en fortsatt fin lördag
Kramar!

http://wiper.bloggplatsen.se

wiolettan

1 mars 2023 09:13

Du har ju många fina skyltar på din blogg och upptäcker mycket på din och din mans promenader som du fotar.

Ibland blir man jättesugen på något sött, för min del är det choklad, det kan jag längta mycket efter ibland. Fast, jag äter ju det också, så jag borde inte lida någon brist på det.

Det finns många hjärtan, både i naturen och i vissa skyltfönster och jag kanske tittar lite extra efter dom också, en vana eller vad det nu kan vara.

Tack snälla Malin.
Ha det bra du också.
Kram!

 
Ingen bild

Tove

26 februari 2023 10:33

Härligt; en fin samling skyltar med budskap och lite språkkorrigering.
Din lilla röda och kära hjärtanes glädjer.
Kort kommentar för nu har det krånglar ....
Varm kram

wiolettan

1 mars 2023 09:15

Tack Tove!
Jag blir mest full i skratt då jag ser skyltar i affärsfönster där det är felstavat, det händer mer och mer verkar det som.
"Lilla röda" får ofta vara med hos mig och även hjärtan.
Usch för krångel, hoppas att det ordnar tillbaka sig.
Kram!

 
Geddfish

Geddfish

27 februari 2023 12:53

Vilken trevlig Skyltsöndag ❤️
Jag gillar också att skratta åt tokskriverier.
Och din torsdags skyltar läser jag på en måndag. Fint, va?
Varm kram ❤️ Gerd

http://https://gerd-geddfish.blogspot.com

 
wiolettan

wiolettan

1 mars 2023 09:18

Det blev en skyltsöndag, för första gången för mig, men på en annan dag.
Ibland blir jag förvånad över hur de skriver, men mest full i skratt. Vet inte vad det beror på, men lite verkar detta ha ökat, eller så inbillar jag mig.
Tack Gerd.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards