Direktlänk till inlägg 6 september 2021

Bakom molnen skiner alltid solen.

Av wiolettan - 6 september 2021 08:55


Nu sitter jag här igen, efter ett långt, långt blogguppehåll. Delvis frivilligt, men även att jag inte kunnat skriva något.


Livet går vidare och det är jag glad och tacksam över. En hel del har hänt sedan senast och det är inte så mycket jag ska orda om här i bloggen. Men, jag vill be er alla. Var tacksam över livet och så länge ni får vara friska och med kropp och huvud i behåll, njut av det och gör det bästa av varje dag, för dig själv och dina medmänniskor.


Jag vill tro att det finns en mening med allt som sker och jag tror verkligen inte att det är ”ödet” som styr och ställer till det för oss.


Om Gud är en lögn så finns det nog ingen mening med livet. Nej, då är allt bara ren fåfänglighet. Men jag tror på de ord som de första kristna skrivit, att det finns ett evigt överjordiskt rike.


Hösten kom igår, verkade det som. Det känns faktiskt bra, för min del. Sommaren är, så att säga, inte min årstid. Mysingen tycker precis tvärtom.  Han gruvar sig över hösten, vintern och det mörker som då kommer. För att inte tala om kylan. Vad jag har förstått så är det många som känner det så.


Men ännu så länge så är solen uppe och värmer och dagstemperaturen är rätt så normal för september. Vi tar en dag i taget och njuter av det vi kan.



  

Vi har varit uppe i Ångermanland och njutit av lugnet och den rena luften. Visserligen har det varit en hel del regn, men det har behövts.


  

Jag har till och med fått se regnbågen, men den ville inte fotas, blev ingen bra bild. Den syntes, i verkligheten, från den ena sidan till den andra, men här går det bara att skymta den till vänster på bilden.




     

Rätt som det var så skingrades molnen och den blåa himlen kom fram, i form av ett hjärta. Lite naggat i kanten och skamfilat, men, dock ett hjärta. Med ett öppet hjärta och sinne och med stor fantasi kan vi se hjärtan lite varstans.


 

Sorgen tittar bakåt,

oron tittar runt,

tron tittar uppåt.



 
 
Preciosa

Preciosa

6 september 2021 11:07

Hej Wiolettan!
Roligt att du är välbehållen och skriver! Härligt med Norrlandsluft förstår jag! Fint väder har vi nu och det är bra.
Meningen med livet frågade mitt barnbarn Robin mig om. Jag sa att jag inte visste. Sant men är nöjd att vakna varje morgon i alla fall...Kram P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

wiolettan

6 september 2021 12:23

Hej Preciosa!
Tack, det känns bra att vara här igen, på bloggen.
Det är skillnad att bo i en stad emot landet, då det gäller luften och lugnet.
Ja, nu har det blivit lagom med väder, inte för varmt, det är skönt.
Du var ärlig i ditt svar. Visst känns det bra att få vakna varje morgon, kunna stiga upp, om än med lite besvär.
Kram!

 
znogge

znogge

6 september 2021 11:25

Så skönt med ett livstecken från din sida. Ibland kommer livet emellan och man behöver fokusera på annat. Att få ha hälsan och ta vara på varje dag är oerhört viktigt så vi får aldrig glömma att vardagarna är just livet. Så mysigt med ett besök i Ångermanland. Att få njuta av lugn, frisk luft och fin natur. Hösten tycker jag kan vara vemodig så sommaren är definitivt min årstid, den och våren.

Kram

http://znogge.wordpress.com

wiolettan

6 september 2021 12:26

Tack Znogge! Så rätt du tänker, visst är det så, inte mycket vi kan göra åt.
Livet är för kort för att slösas bort utan vi får göra vårt bästa och vara tacksam över att vi kan få vara friska.
Det var skönt med Ångermanland besöket, lugnet, stillheten och den rena luften.
Vi känner olika där vad gäller årstiderna, men de kommer och går i sin takt, vilket som.
Kram!

 
Ingrid

Ingrid

6 september 2021 11:30

Så roligt med ett livstecken från dig!
Jag känner som Mysingen nu när det börjar bli höst. Det känns oändligt långt till nästa vår.
Glad måndagskram!

http://https://ingrids.home.blog

wiolettan

6 september 2021 14:02

Nu kändes det som om det var dags igen att skriva några rader.
Så känner Mysingen det, våren är så avlägsen och långt borta. Detta med vintern kan han mer än gärna hoppa över.
Tack Ingrid. Kram!

 
tant Hanneles bokparadis på Hisingen

tant Hanneles bokparadis på Hisingen

6 september 2021 11:44

Skönt att se dig här igen, klokt sagt, jag försöker njuta av dagar och att jag har kära och nära i min närhet. Regnbågen ser jag tydligt, jag jagar dem också, springer ut på balkongen mellan regn och sol, ha en fin dag, kram.

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

wiolettan

6 september 2021 14:05

Tack så mycket Hannele.
Du gör helt rätt, njut av den dag som inne är. Att ha nära omkring sig är en förmån.
Fint att du kan se regnbågen. Den ville bara gömma sig för mig. Jag tycker om regnbågar, sträcker sig över hela himlavalvet och lyser så vackert i, som man säger, "regnbågens alla färger".
Tack detsamma önskar jag dig. Kram!

 
Anna-Lena

Anna-Lena

6 september 2021 12:16

Fint att höra från dej!
Härligt att du kunnat åka till ditt Ångermanland.
Är faktiskt lite avundsjuk på alla dom har en stark gudstro. Jag är väl som många andra.... Lite vacklande.
Ta god hand om dej! Kram!

http://femfemman.blogspot.com

wiolettan

6 september 2021 14:13

Tack Anna-Lena! Ja, det var osäkert länge men så bestämde vi oss för att åka och det var bra, omväxling är inte dumt.
Jag förvånar mig och blir ledsen över de som inte kan tro. Det är en Gudagåva och för mig är det helt självklart.
Ingen kan få mig att tro att vår jord har kommit till av en slump, en Skapare ligger bakom denna vackra värld, snillrik både då det gäller människor, djur och natur.
Hoppas att ditt "vacklande" tillslut leder dig rätt, till en levande tro.
Ta hand om dig Anna-Lena. Kram!

 
Göran

Göran

6 september 2021 14:50

Välkommen åter! Kul att se att du är still going strong. Roligt också att du fått besöka dina gamla hemtrakter, inte så långt från mig.

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

 
wiolettan

wiolettan

6 september 2021 14:55

Det blev ett rätt så långt uppehåll här på bloggen.
Det var skönt att komma "hemöver" och njuta av lugnet och stillheten.
Vi kanske bilade förbi hemma hos dig?
Tack Göran.

http://http:://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Anki

Anki

6 september 2021 16:54

Är glad att du är tillbaka ... har funderat på vad som hänt.
Så är det i livet - det går upp och det går ner ... och det är svårt att hinna med allt man tänkt!
Så skönt att du varit uppe i ditt älskade Ångermanland!
Kram!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

wiolettan

6 september 2021 21:21

Så snällt av dig Anki. Äntligen är jag tillbaka och det har varit en del runt om, men nu hoppas jag att vi får en lugn och fin höst utan några stora saker som händer.
Livet är ofta en berg och dalbana och att följa med i alla ner och uppförsbackar är ibland inte det enklaste.
Det var skönt att komma dit upp och vi hade det så bra. Kram!

 
Göran

Göran

6 september 2021 18:12

Ni passerade då ungefär 100 meter från mitt hem. Jag bor lite söder om staden på östra sidan om E4. Strax innan rastplatsen som är första stället där man ser havet från vägen sedan den börjar i Helsingborg. Först passerade ni en dygnet-runt-öppen Circle K-mack och sen mitt bostadsområde. På vägen upp alltså! Åkte ni tåg var ni ännu närmare.

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

wiolettan

6 september 2021 21:29

Ojdå, det hade jag ingen aning om. Då hade vi kunnat ses och beundra våra Citroèn bilar. Vår är 21 år så egentligen är den inte mycket att titta på.
Nästa gång ska jag försöka att vinka till dig.
Det är inte alltid lätt att kolla in allt ifrån E-4an. Hastigheten är lite hög.
Ha det fint.

 
Primrose

Primrose

6 september 2021 20:14

Så härligt att du är tillbaka med ett blogginlägg ,-))
Har tänkt på dig ! -))
Ja tror absolut att det finns något fint efter det här livet.-))
Saknar sommarens alla dofter. Hösten är fin, men den kan jag vänta länge på ,-)))
Härligt blått hjärta!!
Fint foto på regnbågen, jag ser den ,-) Fint ordspråk. Ha det jättefint!! Varm Kram från mig Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

wiolettan

6 september 2021 21:35

Tack så mycket Primrose. Roligt att vara tillbaka och jag hoppas att jag kan, i fortsättningen, skriva lite oftare.
Härligt att veta att någon tänker på en.
Visst gör det. Annars så skulle livet vara lite meningslösare.
Tror att du får vänta ett tag till på hösten, det verkar bli varmare i denna vecka.
Det var mysigt att helt plötsligt se ett hjärta i skyn.
Fint att du ser regnbågen. Jag skulle önska att jag fick en bättre bild, men det lyckades inte.
Tack så mycket.
Ha det bra du också och varm kram till dig.

 
wiper

wiper

7 september 2021 08:23

Härligt att få se dig igen. Ja du man måste ta tillvara på livet så länge man kan och fungerar. Då är jag inte ensam om att inte ha sommaren som favorit. Hösten är min årstid med vackra färger, hög luft och lagom temperatur.

Vad härligt att ni varit på resa upp till Ångermanland, det är så fint där. Du har en förmåga att få se hjärtan i mycket och nu hände det igen. Det är en hjärtlig hälsning till dig

Ha nu en skön tisdag
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

 
wiolettan

wiolettan

7 september 2021 08:49

Det är trevligt att vara här igen. Tack Malin.
Livet är för kort för att plottras bort, varje ny dag är en gåva som vi ska försöka att förvalta väl.
Sommaren är ofta varm och solen kan bränna ibland om vi inte är försiktiga, om vi har känslig hud.
Det var skönt i Ångermanland, ren luft märker jag direkt och lugnet.
Jag hade lite tur där då jag såg hjärtat på himlen, det har aldrig hänt mig förut, vad jag kommer ihåg.
Tack och detsamma önskar jag dig. Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Gunnel

Gunnel

7 september 2021 10:24

Så kul att du skriver igen. Ögon känsliga för grönt hör man ofta, men du har ögon känsliga för hjärtan. Vill man väldigt gärna se något tror jag faktiskt att man kan göra det med.....det behövs bara lite fantasi. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg-blogspot.com

wiolettan

8 september 2021 09:42

Ja, det blev ett långt uppehåll denna gång.
Det var roligt, men kanske det. Jag ser ofta hjärtan och har jag kameran med så blir det en bild.
Ibland är det så, lite fantasi, kanske jag ser hjärtan som inte finns, vad vet jag. Kram!

 
Ditte

Ditte

7 september 2021 10:31

Jag har saknat dig men kom ihåg att du skulle en tur till vackra Ångermanland. Jag förstår att du haft fina dagar där uppe med Mysingen. Men jag vet också att ditt hjärta, det inre, inte alltid orkar med.
Det blå hjärtat är symboliskt och säger så mycket.
Var rädd om dig.
Många tankar och en stor kram

http://https://dittemitti.se

wiolettan

8 september 2021 09:46

Denna gång blev det ett långt uppehåll här på bloggen. Jag har ingen dator med mig på resor och det blir då inte något skrivande.
Ja, vi fick några härliga veckor och hade tur med vädret, inte för varmt och inte för mycket regn och framför allt, ingen åska.
Vi har fått ta det lite lugnt och får vara försiktig, men är glad så länge orken finns, i alla fall någorlunda.
Jag blev så glad då jag såg hjärtat på himlen. Som en liten hälsning.
Tack och var rädd om dig också. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards