Direktlänk till inlägg 7 april 2020

Glad såsom fågeln i morgonstunden.

Av wiolettan - 7 april 2020 08:26


I morse 4 grader plus, då vi vandrade ut. Skön luft, ingen blåst och ett fåtal människor ute. Klockan var bara kvart över sex, så att det var lugnt var kanske inte så konstigt.



 

Vår almanacka i köket har denna månad några tankeväckande ord.


Gud ger varje fågel dess föda,

men Han lägger den inte i boet.


 

Här ser vi vitkindade gäss som flyger in för landning.


 

De ser så stora ut i luften.



 

Landat. Dags för frukost.



 

Några gick över promenadstigen för att kanske hitta bättre mat.


 

Här är de farligt nära en gata där bilar brukar köra, men nu var det lite tidigt så det var rätt så lugnt.




 

En del tar sig ett svalkande bad. Lite morgongymnastik kanske? Då passar Råstasjöns vatten  bra.




 

Här är det flera tvåbenta som håller igång på morgonkvisten.


 

Dessa skuggfigurer verkar ha fått syn på något intressant. Vad är detta? Ingen vanlig bil, eller?


 

Bäst att gå lite närmare. Blev inte klokare för det.



 
 
Ingrid

Ingrid

7 april 2020 09:57

Så fina bilder från er morgonpromenad!
Ha en skön dag!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

wiolettan

7 april 2020 10:24

Tack.
Detsamma till dig Ingrid.
Kram!

 
Znogge

Znogge

7 april 2020 10:32

Så fina bilder från er morgonpromenad. Vi storhandlade klockan 8 men det var förvånansvärt mycket folk där. Långpromenaden tar vi efter lunch.

Kram och ha det gott!

http://znogge.wordpress.com

wiolettan

7 april 2020 16:44

Tack! Det är så skönt att vandra ut i tidiga ottan.
Mysingen ska gå och handla klockan 7 i morgon bitti, i en affär som har öppet bara för riskgrupper mellan 7-8 på morgonen.
Hoppas att ni fick en skön långpromenad.
Detsamma tack. Kram.

 
Primrose

Primrose

7 april 2020 11:05

Härliga bilder ,-)) När gässen återvänder då känns det i hjärtat likadant när de lämnar. Men nu är de tillbaka, härligt! ,-))
Jättefina bilder. Har inte sett några gäss än men jag är inne just nu. "sjuk" feber o torrhosta halsont.
Det var en liten käck bil ,-)) Är det inte någon som jobbar i parken som har den? Man skulle kunna ha den som en shoppingbil ,-)
Söt var den!
Tankeväckande ord ,-)
Ha det jättefint
STOR KRAM Primrose ,-) Ta hand om er!

http://enrosafluga.blogspot.com

wiolettan

7 april 2020 16:49

Tack så mycket. Det är roligt att få se gässen komma tillbaka efter vintern. Här hos oss vid Lötsjön är de så många.
Stackars dig, jobbigt med feber, halsont och att hosta kan ju bli riktigt besvärligt.
Hoppas att det är en vanlig influensa och att du kryar på dig snart.
Ja, bilen ser käck ut, men den var allt lite angripen av tidens tand, eller mycket. Ingen ratt hade den, utan en spak bara, märklig grej.
Tack Primrose och var rädd om dig så du snart blir frisk igen. Kram.

 
Gunnel

Gunnel

7 april 2020 11:37

Vilka fina bilder du fick på gässen! Kram

http://sigrid-gunnelsblogg-blogspot.com

wiolettan

7 april 2020 16:50

Många gäss var det och de kom fler och fler och snattrade i luften.
Tack så mycket. Kram.

 
Anna-Lena

Anna-Lena

7 april 2020 12:50

Uppe med tuppen... eller gässen. Tror du inte det är ett fordon som man använder få man håller i ordning i parken?
Vi bor ju på landet och kan promenera när det passar. Ingen risk att stöta på någon på närmre håll. Mest vinkavstånd.
Härligt med all slags natur! Ha det gott!

http://femfemman.blogspot.coma

wiolettan

7 april 2020 16:54

Vi är båda morgonpigga och nu i dessa tider så försöker vi att hålla oss borta ifrån människor så mycket som möjligt och då är tidiga mornar, bra tid.
Jag tror knappast att den går att köra med, den såg mycket märklig och gammal ut och ju närmare vi kom ju mer skavanker såg vi.
Skönt att bo på landet och slippa tänka på att hålla 2 meters avstånd till närmaste person, hela tiden.
Jag tycker om att vandra ute i naturen, helst skogen och det är bra stigar. Tack och detsamma till dig. Kram.

 
tant Hanneles bokparadis

tant Hanneles bokparadis

7 april 2020 14:31

jo, maten ramlar inte i boet, här börjar det bli varmt, nästan sommartemperatur, skönt

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

wiolettan

7 april 2020 16:56

Nej, varken hos människor eller fåglar.
Idag hade vi det rätt så varmt i solen, men sedan kom regnet och med den, lite kallare väder. Men, våren är här, helt klart.

 
Ditte

Ditte

7 april 2020 18:36

Så fint att ni kan gå ut så tidigt och då är det ju klart mindre människor i rörelse. Roligt med de vitkindade gässen som även finns hos er vid Lötsjön och Råstasjön. När jag såg dessa igår trodde jag först det var canadagäss. Där hade jag fel. Nu vet jag.
Orden på almanackan var kloka och värda att fundera på.
Hoppas att du mår hyfsat och att ni är rädda om er-
Varm kram

http://https://dittemitti.se

 
wiolettan

wiolettan

7 april 2020 21:38

Det känns bra med tidiga morgonpromenader och det är mycket färre människor ute då, för det mesta.
Det finns väldigt många av de vitkindade gässen här vid sjöarna. Canadagäss har jag sett några också, men inte alls så många som det brukar vara denna årstid.
Ja, dessa ord får mig att tänka till och tänka efter.
Tack Ditte, jag mår bra och vi försöker att vara rädda om oss.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Preciosa

Preciosa

7 april 2020 22:05

Hej Wiolettan!
Oj vad tidigt ni går ut! Tuffa ni! Fåglarna är många...lite rädd för dom...men fint inslag i naturen. Lustigt fordon :-) Finns såna här nere också...Ja vi får ju inte gå ut men ser lite störande duvor som sitter på muren på terrassen och bygger bo lite här och där :-)Och hoar :)Sol i alla fall...18 dagar kvar med isolering. Om det inte blir fler förstås...
Kram och ha det bra! P ♥♥

http://www.spanienblogg.se

wiolettan

8 april 2020 21:33

Det är skönast på morgonen, mindre antal personer ute och lugnare, det passar oss bra.
Dom fåglarna behöver du inte vara rädd för, de är mer rädda för oss än vi för dem.
Ja, det såg lite malplacerat ut, den lilla konstiga bilen.
Duvorna har kommit här också, låter och har sig.
Kanske det räcker med den tiden som ni har haft isolering, hoppas det så att du kan gå ut då du vill. Tack detsamma Preciosa. Kram!

 
Anki

Anki

8 april 2020 08:13

Vilken underbar morgonpromenad - och jättefina bilder! Jag är ju också morgonmänniska och tar gärna tidiga promenader, även om risken att möta någon är näst intill obefintlig vid vilken tidpunkt som helst :)
Ha det gott!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

wiolettan

8 april 2020 21:36

Ja, den var skön den lilla rundan. Tack så mycket, jag tycker om att ta bilder och de blir väl lite så där, går inte att jämföra med dina.
Så skulle man bo i dessa tider, med ingen risk att komma någon för nära. Här finns ju den risken, fast vi är mycket försiktiga, går omvägar ibland.
Detsamma tack. Kram!

 
Augusta

Augusta

8 april 2020 12:22

Ja ni har ju sá vackra omráden att promenera pá. Gick där vid Lötsjön förut nágongáng och skall ocksá göra det nágon dag. Fár bestämma träff med nágon och ta en fika i Gröna huset efterát. Glad Pásk önskar jag dig och mysingen :D

http://nouw.com/gulahuset

wiolettan

8 april 2020 21:39

Det är fint där nere vid Lötsjön och helst på sommaren då det är grönt och mycket med blommande växter.
Vi kanske ses där någon gång, på lite avstånd förstås, nu för tiden. Om du är vaken så tidigt som vi går ut.
Tack detsamma till dig. Augusta.

 
geddfish

geddfish

8 april 2020 12:33

Så fina bilder på gässen! Glad såsom fågeln ♫♪♫♪ ja, morgonstunden är fin. Fast jag latar mig ibland. Min promenad blir alltid på em då fm har sol på balkongen.
Må så gott, varm kram!

http://gerd-geddfish.blogspot.se

wiolettan

8 april 2020 21:42

Gässen håller på att äta upp sig, tror jag, fast ännu finns det inte så mycket med grönt.
Vi går nästan alltid ut i ottan, känns bäst så och helst nu i dessa tiden.
Sol på balkongen är bra, då kan du sitta där och dricka Zoegas kaffet och njuta.
Tack Gerd. Kram!

 
Skogsälvan

Skogsälvan

8 april 2020 12:41

Skönt att gå ut tidigt. Och härligt med fåglarna. Jag älskar tranor, ljudet av dem. Det är vår på riktigt.
Sitter ute i solen nu och det är jättevarmt idag.
Glad påsk
Kram

http://skogsalvan.bloggplatsen.se

wiolettan

8 april 2020 21:44

Ja, det är skönt och nu börjar det bli lite varmare i luften, några plusgrader på morgonen i alla fall, sedan blir det ju varmare, eller har i alla fall varit det de senaste dagarna.
Ja, de är fina fåglar, då har våren kommit.
Härligt att du kan sitta ute och njuta.
Glad Påsk önskar jag dig också. Kram!

 
Lena i Wales

Lena i Wales

8 april 2020 14:22

Fin morgonpromenad och härligt ljus.
Fina naturbilder.
Glad påsk! Pasg hapus!

http://leniawales.wordpress.com

wiolettan

8 april 2020 21:45

Det är mysigt att gå ut tidigt, eftersom vi är morgonpigga, för det mesta.
Tack så mycket.
Glad Påsk till er också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards