Direktlänk till inlägg 20 september 2016

Tisdagstankar.

Av wiolettan - 20 september 2016 08:17


Måndag, tänkte jag då jag vaknade, men det är tisdag och inget annat. Dagarna går fort och gårdagen försvann upp i det blå.


Jag gjorde inget speciellt, jo, vattenlingon, av en del av lingonen vi hade med oss ifrån Ångermanland, men annars tog jag det lugnt. Mysingen var hela förmiddagen på sammanträde så jag var friherrinna.


Ska strax till vårdcentralen för det lilla sticket för PK koll. Så måste jag också boka en tid hos någon läkare på vårdcentralen. Undrar vem det blir, det verkar som om min husläkare har slutat. Ja, jag får se.


Fick brev ifrån min hjärtläkare som skrev att jag måste gå och kolla upp blodvärdet för att det hade sjunkit och det kan ju betyda en hel del. Ifrån något som är enkelt till allvarliga saker. Där har jag i alla fall förklaringen till att jag är så trött nu för tiden och jag som trodde att det berodde på den nya medicinen, vilken har den biverkningen.


 

Som ni vet så hade jag ju min kamera i högsta beredskap vid nedfärden ifrån Ångermanland på grund av att jag skulle fotografera reg.nr till Bosses lek.  Då kom dessa arbetsamma bönder med.




     

Rolig byggnad. Men, ingen bra bild, tagen ifrån bilfönstret, jag hann nästan inte.


 

Y-et signum för Västernorrlands län. Undrar hur många gånger som jag har sett denna byggnad ifrån ett bilfönster.


 

Höga Kusten bron syns bra ifrån denna höjd. Förr var det Sandöbron som man åkte över Ångermanälven. Nu är det denna nya bro sedan flera år tillbaka och den förkortar "hemresan" med ett par mil.



 

Morgonfika med en underbar utsikt.


Oj, nu måste jag göra mig iordning och vandra iväg. Ha en bra dag.

 
 
Geddfish

Geddfish

20 september 2016 09:54

SÅ fina norrlandsbilder! Det är något visst.
Lycka till med provtagning och resultat!
Varm kram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

20 september 2016 11:16


Det låter som du har en bra läkare som håller koll på dig, vilket är ett stort plus. Lycka till med provtagningen med bästa resultat.

Underbara bilder bjuder du på.

Varm kram ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Ditte

Ditte

20 september 2016 13:31

Hoppas det blir bra med proverna och det är ju viktigt att kolla upp dem. Önskar också att du får en läkare som är bra.
Trevligt med dina bilder feån hemresan och det är inte lätt att fotografera i bilen i hastigehetn. Den nya Högakustenbron ser verkligen fin ut och den påminner en del om den fina Uddevallabron.
Önskar dig en trevlig tisdag!
Varm kram!

http://akker.blogg.se

 
znogge

znogge

20 september 2016 19:52

Hoppas att proverna visar sig vara bra. Lågt blodvärde blir man både trött och frusen av.

Vilka fina bilder från er tur. Klart att man måste ha kameran redo ;-)

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Primrose

Primrose

21 september 2016 02:36

Hoppas din nya läkare blir bra!
Och att du får upp ditt blodvärde.
Fina bilder, den översta känner jag igen ,-)
Ha det fint KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Lena i Wales

Lena i Wales

21 september 2016 08:57

Välkommen tillbaka!
Hoppas allt går bra hos läkaren.
Fina bilder du visar!
Sköt om dej!

http://leniawales.wordpress.com

 
gun

gun

21 september 2016 17:59

Vackra bilder från din resa. Hoppas det gick bra med provtagningen... Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Kicki

Kicki

22 september 2016 08:32

Håller tummarna att du får en ny bra läkare ich att du blir bättre. Jättefina bilder👍👍ha en bra dag och stor kram

http://kicki-olsson-58.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards