Direktlänk till inlägg 25 februari 2016

Tillbaka igen.

Av wiolettan - 25 februari 2016 08:38



Nu var det flera dagar sedan jag var här inne och skrev. Vid det här laget vet ni att jag inte mår så bra ibland och då får bloggen vara. Hoppas att ni inte tröttnar på mig för det.


Vad annars har hänt, eller inte hänt? Det som inte har hänt, eller som hände men som jag inte då kunde vara med på var att min mysing hade filmvisning på SPF. Det brukar vara lite småtrevligt. Han har visat flera filmer där, bland annat Casablanca med Ingrid Bergman och Humphrey Bogart.


Denna gång var det filmen Afrikas Drottning, som mysingen visade, också med Humphrey Bogart men då med skådespelerskan Katharine Hepburn. En sevärd film.


Vi har varit med på en tur till Mariehamn. Vi var över 40 personer från SPF som satte oss i en buss för vidare färd till färjan  i Kapellskär och en kryssning  med M/S ”Rosella”.


Det var en lugn och behaglig resa, ingen sjögång.


Det som gjorde att jag tyckte att just denna resa var intressant var den föredragshållare som skulle underhålla oss. Det gjorde han med besked och med hjälp av en orm och en spindel.


   

Då vet ni säkert vem det gällde? Precis. Jonas Wahlström som arbetar på Skansen i Stockholm, svensk djurexpert och är den som har byggt upp Skansenakvariet.



   

Här ser ni kanske min rädsla för spindlar. Ulf Elfving fick hålla i denna lurvige vän och jag darrar. Suddig bild.


Jonas intervjuvades av Ulf  Elfving som kanske är mest känd som programledare i Radio. Det var så intressant och trevligt att få lyssna till Ulfs frågor och Jonas svar. Det blev många skratt och applåder. Jonas Wahlström hade också sina två bröder med samt sin dotter.


 


Dottern gick runt senare bland publiken med den stora ormen så den som ville kunde klappa den eller få ta den runt halsen. Jag hade inte någon särskild lust till någotdera.


Vi har tvättstugan så det blir lite "spring" idag. Det är bäst att passa på då jag känner mig någorlunda OK.


Hoppas att ni mina bloggvänner får en finfin dag.





 
 
Att bara vara jag

Att bara vara jag

25 februari 2016 09:17

Förra sommaren på en marknad fick jag en spindel på handen som jag snabbt kastade iväg. Blev så rädd! Problemet var bara att personen snett framför mig fick den i håret. Jag hade dock inte modet att upplysa personen i fråga om den ovälkomna huvudprydnaden, detta då han såg ut att vara en stor stark " våldsbenägen" kille. Ormar gillar jag inte heller. Hua! Kram ♥

http://margot64.blogspot.se

 
Znogge

Znogge

25 februari 2016 09:24

Vilken trevlig kryssning ni varit på. Jag gillar djur men inte alla så jag hade intagit säkerhetsavstånd ;-)

Ha en riktigt bra dag nu!

Kram <3

http://znogge.wordpress.com

 
Gunnel

Gunnel

25 februari 2016 10:26

Jag hade inte heller känt någon lust att få klappa en orm.

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Comsi comsa

Comsi comsa

25 februari 2016 11:17


Ormen hade inte heller jag klappat. :)
Jag har också tvättstugan och ångrar mig lite för ute är det så soligt och fint, men solen kommer visst och stanna och nästa vecka eller under helgen kan vi få 8-10 plusgrader....

Varm kram fina Wiolettan ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

25 februari 2016 11:27

Afrikas Drottning har jag sett flera gånger. Det är en film i min smak!
Så trist att du inte kunde var med, jag hoppas att du kryar på dig igen.
Kryssningen lät verkligen trevlig. Det är en av nackdelarna när man bor som vi gör, att vi aldrig kan göra något sådant, för det blir för kostsamt och jobbigt för de flesta att ta sig till och från ön och sedan vidare.
Varm kram till dig!
/Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Ditte

Ditte

25 februari 2016 11:45

TRist att du inte mår bra, men jag väntar så gärna på dig. Väldigt gärna.
Vad trevligt med film. Oh, "Casablanca" är en favorit hos mig. Såg den första gången i USA bland många unga amerikanska universitetsstudernade på 70- talet och filmen fick stående ovationer. Inte så vänligt här hemma på en vanlig biograf.
"Afrikas drottning" tyckte jag också mycket om.
Så roligt att komma iväg på en resa till Mariehamn med Rosella. Ofta är det bra underhållning/föredrag ombord. Extra njutbart nu med både Ulf Elfining och Jonas Wahldtedt.
Vi åker ofta här mellan Kapellskär och Mariehamn eftersom min mans skäktingar bor i Mariehamn.
Önskar dig en fin dag.
Stor kram från mig.

http://akker.blogg.se

 
Lena

Lena

25 februari 2016 12:01

Hoppas du får må bra nu då!
Jag hade gärna hållit i ormen men spindeln ger jag inte mycket för.
Jag ledsnar inte om du är frånvarande ibland. Kram till dig!

http://Degislivet.bloggplatsen.se

 
Geddfish

Geddfish

25 februari 2016 14:18

Åh, fina Wiolettan, jag väntar så gärna på dina blogginlägg och blir så glad då jag ser en kommentar hos mig ifrån dig. Du berättar så intressant. Synd bara att du inte mår bra ibland, men vi får ta det jämna med det ojämna och ja, det skiftar för oss alla.
Ormar och spindlar, nej nej!
Tack och solig kram! ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

25 februari 2016 18:58

Det går inte att tröttna på Wiolettan-blogginlägg. Den som väntar på något gott ... men klappa en orm hade ingen fått mig till. Även om jag gillar att se på Jonas med glimten i ögat.
Jag har läst om hans dotter någonstans i en tidning.
Bra smak din älskling har. Jag gillar båda de filmerna och tröttnar aldrig på att återse dem någon gång då och då.
Kram Bosse

http://bosseliden.wordpress.com

 
Anneli

Anneli

25 februari 2016 21:01

Hej vännen, skönt att du mår bra. Jag tröttnar inte på dig, jag tycker om dig.
Vad roligt med en liten utflykt, jag skulle inte heller varit i närheten av spindeln eller nån orm,, hualigen. Jag kan titta på dom på avstånd, men sen blir jag nöjd.
Casablanca är en underbar film, jag kan se den om o om igen.
Nu börjar min serie på femman,, Gåsmamman.
Ha en mysig kväll, var rädd om dig kramar o dröm sött ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Leva-Kerstin

Leva-Kerstin

26 februari 2016 12:55

Hej
Vill bara tala om att jag skrivit om dig på min blogg

http://www.steeperz.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards