Direktlänk till inlägg 31 januari 2016

Ta vara på det "braiga" som finns.

Av wiolettan - 31 januari 2016 08:48


Hittade en liten lapp i min Bibel.


 

Ser ni vad det står?


Det är verkligen några ord som jag behöver nu. Eftersom jag inte kunde komma ut på hela dagen i går och är för trött att ta någon promenad idag så får jag tänka på dessa rader.


Prioritera dina nära relationer. Jag kan ägna mig åt min man. Att vara snäll emot honom, försöka i alla fall.


Var glad för det du har. Ja, verkligen, jag är mycket tacksam att jag har det som bra som jag har det. Tak över huvudet, mat för dagen och slipper oroa mig så mycket för ekonomin.


Ge beröm och hjälp andra. Ge beröm kan jag göra idag, till min man, till mina vänner telefonledes och till er mina snälla bloggvänner. Att hjälpa andra blir väl lite värre med, just denna dag.


 

I förrgår då jag var frisk och kry och var ute fanns detta fina hjärta plötsligt framför mina fötter, ett violet hjärta. Det lyste så vackert där det låg på trottoaren. Någon har tappat denna lilla sak. Varför gick vi just där och varför var hjärtat i mitt "färgnamn"?


 

På tal om småsaker. Ni har ju i förra inlägget sett det nya kylskåpet och frysen som vi har fått installerat. Nu har vi fått upp alla små kylskåpsmagneter som vi har samlat på oss under årens lopp. Små trevliga gåvor, det är inte många som jag själv har betalt. På många av dom står det några sanningens ord. Men, mestadels är det katter som jag har fått.


Om ni är uppmärksam kan ni också se ett bevis på min mysings förutseende. Han har hängt upp en brandfilt, i sin förpackning, till vänster om frysen. Han tänker, om det börjar att brinna vid spisen så är brandfilten oumbärlig.


Om ni undrar varför det hänger en docka till höger om kylskåpet så kan jag besvara den undran också. Den kommer från Brasilien och är en behändig liten sak att stoppa små plastpåsar i. Nära till hands vid diskbänken.



Idag minus en grad och solen kanske försöker titta fram. Ha en finfin lördag alla snälla.




 
 
Att bara vara jag

Att bara vara jag

31 januari 2016 10:37

Det var tre mycket tänkvärda ord/meningar att följa genom livet =) Och visst försöker jag att leva efter detta...
Min hyresvärd ska sätta upp brandfilter i lägenheterna de äger nästa vecka. En klok investering tror jag det blir för hyresvärden och lägenhetsinnehavarna. Kylskåpsmagneter är mycket bra att ha =) Ett violet hjärta är fint det med och du har alltid tur att se hjärtan lite var stans "ler" Kram ♥

http://margot64.blogspot.se

 
Znogge

Znogge

31 januari 2016 11:14

Det var verkligen kloka och tänkvärda ord. Vardagen och de personer som finns i vår närhet är så viktiga!

Den sortens dockor är väldigt vanliga i Brasilien minns jag :D

Kram och trevlig söndag!

http://znogge.wordpress.com

 
Ditte

Ditte

31 januari 2016 12:06

Dian ord på lappen var verkligen tänkvärda och det är så lätt att glömma bort allt det fina som finns i vardagen. Man hastar lätt förbi.
Jag försöker ett par gånger i veckan fundera över och skriva ner vad jag är tacksam över, vad jag gjort bra och vad jag skulle kunna göra bättre /ändra på. Och dte är spännande att se hur jag tänkt under årens lopp. Det som jag tycker är viktigt har förändrats efter hand.
Vad trevligt med alla magneter! Och minnena som följer med dem!
Aha, du är en kattperson! Min make också och jag är i träningsfasen där, men det går framåt.
Hoppas att dina krafter ska återkomma och att du kansk ekan ta dig ut på en promenad.
Stor kram!

http://akker.blogg.se

 
Geddfish

Geddfish

31 januari 2016 13:05

Tre mycket bra ord och uppmaningar, egentligen inte svåra att efterleva!
Katt, ja. Det är jag med, en kattperson. Men det passar inte mig här, synd.
Ha en fin dag, du underbart omtänksamma och fina Wiolettan, där så många fina hjärtan kommer till dig.
Jag fick en "hälsning" igår på festen. Någon som känt min Pusselbit mycket väl.
Kram ♥ och ha det gott.

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Piedra

Piedra

31 januari 2016 15:28

Det var en väldigt bra liten lapp! Och vad bra att Mysingen har tänkt till med brandfilt - det borde man verkligen skaffa! Kram! <3

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

31 januari 2016 17:38


Tre väldigt tänkvärda uppmaningar.
Så trevligt ni satt upp era magneter i mönster. :)

Kvällskram på dig ❤

http://egopyret.blogspot.com

 
gun

gun

31 januari 2016 19:53

Tänkvärda meningar. Mysingen är bra förutseende med brandfilten.
Hjärtan ser du överallt och dessutom nu ett violetthjärta...
Tror att det beror på att du har ett hjärta av guld!!
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Gunnel

Gunnel

1 februari 2016 09:10

De orden borde man tänka på lite oftare, för ibland kan man nog ta sina vänner för givet. Att stanna upp och fundera lite är inte så dumt. Vilken härlig slump med det lila hjärtat att just du skulle hitta det. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Eva

Eva

1 februari 2016 10:08

Så sant & fina ord ja magneter samalr min syster på så jag köper då vi reser :) ja du gillar oxå hjärtan :) kramen

http://evasblogg.blogg.se

 
Anneli

Anneli

1 februari 2016 20:52

Det hjärtat var till Dig ♥ Det var meningen att du skulle hitta det.

Jag hade kylskåpsmagneter innan men jag tänker inte sätta dig nåt igen, så nu känns det så rent o fint =) Ja det var rent innan oxo men jag hade alldeles för mycket på ..

Hoppas du mår bra. Ha en fin kväll o dröm sött kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards