Direktlänk till inlägg 21 november 2015

Dålig eller urusel!

Av wiolettan - 21 november 2015 10:52


Hej!


Jag har varit sängliggande i 7 dagar och har bara varit uppe, sittande i sängen. Haft hög feber, nu feberfri, men hör inte som förut, ett öra nästan väck, mår illa och har kräks. Illamåendet är kvar om jag rör mig och då kommer yrseln.


Kan inte sitta här vid datorn men återkommer så fort jag orkar. Förmaksflimmret har kommit och gått, för tillf'ället har det gått. Har ingen bärbar dator så jag har inte tillgången till den.


Är med i en tävling hos bloggaren och allkonstnären Bosse Lidén Wordpress. 30 frågor under november och min man har kommit in i sovrummet och frågat, jag svarat och han har knappat in mina svar. Tack mysingen! Han har också fått sköta allt det andra också, så där går det ingen nöd på mig. Hoppas att jag återfår aptiten.


Sköt om er, ska försöka göra detsamma.


 
 
Comsi Comsac

Comsi Comsac

21 november 2015 11:57


Men kära Wiolettan, har du legat dålig en hel vecka? Fy så jobbigt, hoppas du har kunnat sova mycket så inte tiden känts så lång.
Så bra att din man skrivit in dina muntliga svar till tävlingen, inga sätt är dåliga förutom om de dåliga... ;-)

Stor kryapådigkram ♥♥♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Geddfish

Geddfish

21 november 2015 12:04

Jag har saknat dig i BloggLandia! Men tiden rinner iväg, många saker händer privat och fullt upp.
Käraste nån, Wiolettan, har du legat sjuk så länge?!? Ojoj.
Vilken tur du har din käre Mysing.
Nu önskar jag dig ett riktigt gott tillfrisknande och skickar varm kram till och hopp om en fin lördag! ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Att bara vara jag

Att bara vara jag

21 november 2015 14:25

Vilken tur att du har Mysingen som tar hand om dig när du inte mår så bra ... Krya på dig! Och hoppas att du snart är på benen igen. Kram ♥

http://margot64.blogspot.se

 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

21 november 2015 18:33

Men åhhh! Krya på dej!
Varm Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

21 november 2015 19:17

Fy så jobbigt det låter. Jag hoppas att du snart kryar på dig igen, men efter en sån där pärsing tar det ett tag innan man återhämtar sig.
Krya på dig!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Bengt

Bengt

21 november 2015 21:23

Oj,oj vännen, det var inget roligt att höra från dig denna gång. I sängen en hel vecka! Och lilla hjärdtat också. Hoppas verkligen du nu är på bättringsväg!
Tänker på dig och sänder n varm kram!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
Gunnel

Gunnel

21 november 2015 23:20

Vilken tur att du har någon som kan passa upp på dig nu när du är dålig. Hoppas du snart är så frisk att du kan komma ur sängen. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
TantGlad

TantGlad

22 november 2015 20:54

Bra du har någon som tar "väl" hand om dig. Underbart med din lilla mysing som hjälper dig.

Nu får du ta och krya på dig min fina bloggvän.
Sänder en varm STOR KRAM.

http://tantglad.bloggo.nu

 
Anneli

Anneli

22 november 2015 22:06

Usch vad jobbigt du har. Vad skönt att du har din älskade mysing. Jag blev förkyld efter mitt yngsta barnbarn när jag hade honom då han var sjuk så föräldrarna kunde jobba. Förkylningen verkar inte vilja släppa taget, hostar ganska mycket. Men det går snart över. Du får krya på dig, kramar ♥ ♥ ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
znogge

znogge

23 november 2015 14:53

Men din stackare! Vilken otur och så envis bacill du åkt på. Hoppas verkligen att du är på benen snart igen. Skönt att Mysingen har bistått dig i tävlingen :D

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
gun

gun

23 november 2015 20:51

Stackare... hoppas du är på bättringsvägen.
Skönt att du har mysingen som hjälper dig.
Kramar gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
eva

eva

24 november 2015 14:35

ÅH din stackare där ..krya på dig o ta det lugnt bara kramen

http://evasblogg.blogg.se

 
Ingen bild

Bosse Lidén

24 november 2015 15:37

Stackars dig. Är det flunsan du åkt på? Det är i de här lägena som det är extra tacksamt att vara två. Hoppas du snart får tillbaka aptiten och krafterna. Kram Bosse

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards