Direktlänk till inlägg 24 november 2014

Ett litet livstecken.

Av wiolettan - 24 november 2014 06:26


Sorgen tittar bakåt,

oron tittar runt,

tron tittar uppåt.


Det här är några ord som jag har tänkt på den senaste tiden. För, visst är det väl så? Mer eller mindre hos oss människor för vi är ju olika. Bohemer och de som tar dagen som den kommer kanske inte känner likadant.


En sån´ som jag. Har lätt att kanske gräva ner mig i det tråkiga och jobbiga som hänt, tänker framåt med lite oro i hjärtat. Hur ska det bli, hur ska det sluta? Men att lämna över allt till en högre makt, det är det bästa. Det bästa för både ande, kropp och själ.


Tack till er alla som under denna tid som jag har varit frånvarande här, ändå har tittat in och skrivit några uppmuntrande ord. Ni är guld värda.


Jag ser ibland fortfarande hjärtan ute i naturen.


 

Detta hjärta som har bildats av näckrosblad i vattnet kändes speciellt. En morgon fanns det bara där.



 
 
Geddfish

Geddfish

24 november 2014 07:13

Godmorgon, fina Wiolethan!
Jag vet att du tar pauser ibland, men visst funderar jag över hur du mår, hur du har det. Men jag vet att du har en underbar Mysing, som månar om dig.
Du är fantastisk med att se alla hjärtan, detta var speciellt! <3<3<3
Så glad se dig göra ett inlägg i bloggen. Varm kram, Gerd <3

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
znogge

znogge

24 november 2014 09:08

Så roligt med ett livstecken från dig. Visst hade du förvarnat om pausen men jag undrar ändå hur du har det. Vilket vackert hjärta du såg denna gång!

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Comsi comsa

Comsi comsa

24 november 2014 11:14


Så glad jag blev att se dig fina Wiolettan.

Det bästa är alltid att lämna över det som vi inte orkar bära, jag tror att innan vi gör det så känner vi och är ledsna. Några av oss kan lämna över direkt medan andra väntar och känner. Du hör till den senare....

Allt blir bra, någon bär dig både nu och för alltid.

Stor kram ♥♥♥

http://egopyret.blogspot.se

 
Tezz På S/Y Endeavour

Tezz På S/Y Endeavour

24 november 2014 11:52

Hej och Välkommen tillbaka!
Vad glad jag blev att se dig här igen!
Jag försöker verkligen att leva här och nu, särskilt efter olyckan..
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Bling

Bling

24 november 2014 12:38

Har tänkt på dej och blir alltid lika glad när du tittar in igen ♥
Är själv en orolig själ. Jag gräver inte ner mej, däremot tar det tid för mej att ta mej igenom svårigheter, men jag lämnar ofta över till tron, när något blir övermäktigt.
Kram ♥

http://ting-bling.blogspot.se

 
Cija

Cija

24 november 2014 14:10

Hej, kul att du kikade in hos mig. Så jag kikar såklart tillbaka.
Hoppas du mår bättre nu! Vad fin bilden är på näckrisbladen :)
Kram

http://cija.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

24 november 2014 15:28

Så glad jag blev över kommentaren hos mig idag!
Jag hoppas att du mår någorlunda skapligt och orkar gå ut och leta hjärtan, för det är du verkligen fenomenal på.
Varm kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Musikanta

Musikanta

24 november 2014 19:42

Inte hade jag sett något hjärta i den sista bilden om du inte hade talat om det. Det är skönt att ha någon att tro på som ordnar allt till det bästa.
Kram från Ingrid

http://Musikanta.blogspot.se

 
gun

gun

24 november 2014 20:24

Vad glad jag blir att se dig här ute.
Hjärtan ser du fortfarande:).
Vet inte varför de inte går att skriva i inlägget.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

24 november 2014 20:32

Förstår dej så väl, jag kämpar åxå med jobbiga tankar, som blir allt för svarta emellanåt... det är inte så enkelt, men jag kämpar för att ljuset ska ta större plats!! <3

Skönt att du är tillbaks <3 värmande kram <3

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Piedra

Piedra

27 november 2014 15:45

Jag tänker mycket på dig och undrar hur du har det när du tar dina bloggplatser. Undrar om det har hänt någonting. Jag känner så väl igen det där med oro - följer det med rödhårigheten på något sätt? Ibland känns tillvaron bara alltför överväldigande på något sätt och allt blir mörkt och dystert och skrämmande. En stor varm, ljus kram till dig! ♥

http://enplatsilivet.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards