Direktlänk till inlägg 5 november 2013

Är det någon som vet?

Av wiolettan - 5 november 2013 08:55


God förmiddag, denna regniga dag. Hör på radion att de varnar för upp emot en halv meter med vatten på en del vägar och det gäller både promenad -och bilvägar. Det gäller att köra försiktigt för att inte få vattenplaning. Många kör sakta tydligen, för det är ansenliga köer in och ut från sta´n.


 

Fick denna blomma häromdagen, cyklamen tror jag den heter? Min färg är det också.


 

Men, dessa bär. Vet någon vad det kan vara? Såg dom häromdagen i skogen vid Lötsjön.


 

Var och lyssnade på en manskör i kyrkan. Tänk så vackert det är då en kör med män sjunger, det blir så mäktigt på något sätt med deras starka röster.


Hoppas att ni alla får en bra dag. Var rädda om varandra.

 
 
Ingen bild

Simona

5 november 2013 09:23

Kan busken med röda bär vara en rosentry måntro ? Fin färg på blomman som du fick... Kram ♥ ♥

 
Piedra

Piedra

5 november 2013 09:50

Har ingen aning om vad det kan vara för bär. Jag är rätt dålig på växter och deras namn. Kramar! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
GeddFish

GeddFish

5 november 2013 10:16

Ingen aning om bären, som ser ut som nypon.
Jättefin cyklamen, jag har börjat gilla färgen också.
Manskör är underbart. I Kroatien fick vi lyssna till en manskör som underhöll på båten till den privata ön där vi bodde!
Må väl, kramar♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
znogge

znogge

5 november 2013 11:27

Cyklamen är det i alla fall. När det gäller busken så tänkte jag på Järnek men då brukar bladen vara taggigare...

Önskar dig en skön och avkopplande dag!

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
TantGlad

TantGlad

5 november 2013 20:05

Villken fin blomma som är i min färg åkso.
En massa vatten lät väl inte trevligt och hoppas dom har fel nu.
Män som sjunger kan nog vara riktigt mäktigt tror jag.
Ha nu en fortsatt jättefin vecka fina du.
Kraaaam från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

 
gun

gun

5 november 2013 21:16

Kan tänka mig att det är järnek. Säker är jag inte.
Visst är det mäktigt när män sjunger.
Regn fick jag nog av igår:). Vill inte ha mer.
Du får ha en fortsatt trevlig vecka.
Kram gun

http://htpp://anthilias.bloggplatsen.se

 
Eva

Eva

6 november 2013 07:39

God morgon på dig ...vill önska dig en skön dag på alla vis kram

http://evasblogg.blogg.se

 
Anita

Anita

6 november 2013 12:55

Ja blomman är en cyklamen.Men bären vet jag inte . Men de är väldigt lika nypon. Men där brukar vara större skaft på dom. Här har det inte regnat något alls i dag men några dagar innan så kom det en hel del regn. Ha det bra. Kram/Anita

http://www.123minsida.se/AnitaPaxi

 
Ingen bild

Hillevi

24 november 2013 20:27

Bären är oxbär! :)

Så fin färg på din cyklamen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards