Direktlänk till inlägg 27 juli 2013

Varmt!!!

Av wiolettan - 27 juli 2013 08:58



Så fort dagarna går, det är inte mycket som jag hinner med, men det kanske inte behövs heller. Det har ju varit och är, väldigt varmt, så kroppen vill inte som jag vill.


Blir inte att jag sitter vid datorn så mycket nu men det händer ibland, som nu till exempel.


Har inget speciellt att skriva om utom att allt är bra just nu. Jag går och tar mina PK prover, var in till storstaden så att min hjärtläkare på Heart Center fick kolla upp mig, varit och hälsat på min storebror i Farsta, hälsat på en väninna i Järfälla, hon ville ha hjälp med tre lampor som inte fungerade bland annat. Hon är så glad över att jag på äldre dar har gift mig med en mycket praktisk och händig man.


Varit och köpt mig ännu ett par skor. Denna gång hoppas jag att de ska hålla länge.

Det är svårt detta med skor. Mina hälar är raka, eller hur jag ska uttrycka det. I vilket fall som helst så verkar inte skor vara gjorda för fötter som mina. För tillfället har jag två par gamla gymnastiksskor som är trasiga, lagade och gått sönder igen. Så om det regnar kan jag inte ha dom. Sandaler är ju inte så passande att gå i då det är grusvägar, eller promenadstigar som de vi har runt sjöarna. Jag håller tummarna för att dessa ska hålla. De kostade 850:- plus en rabatt på en hundring.


   

Annars får vi sitta och njuta på balkongen, vi har en markis som vi kan dra ner så att inte solen lyser för skarpt på oss.

 
 
Marit

Marit

27 juli 2013 10:07

Hej!
Det där med skor kan vara lite knepigt ibland. Det kanske är värt att lägga någon krona till för att få sköna och bra skor.
Vilka fina blommor du har på balkongen.
Här försvinner också dagarna fort, även om vi inte gör nåt märkvärdigt.
Önskar dig/er en fin och trevlig dag!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Znogge

Znogge

27 juli 2013 11:16

Så vackert och mysigt ni har det på er balkong! Där sitter ni bra.

Hoppas skorna ska hålla länge. Bra skor kostar en del men jag tror man har igen det. Jag kan inte gå i vad som helst. Inte numera...

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Piedra

Piedra

27 juli 2013 12:30

Det är svårt det där med skor. Jag har fötter som är riktigt knepiga, så jag har jättesvårt att hitta skor. Ibland får jag köpa på ortopedkliniken för att hitta några som passar.
Usch och fy för värmen! Jag svettas hela tiden och orkar inte dricka tillräckligt mycket, så jag tappar orken fullständigt i värmen.
Kramar! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

27 juli 2013 14:44

Det kan vara bekymmersamt det där med fötter!
Så vackert det blommar på din balkong.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

28 juli 2013 09:46

Vilken blomsterprakt!
Hoppas skorna håller. Har också problem med att hitta bra skor som passar mina platta fötter ;-)
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
gun

gun

28 juli 2013 16:58

Härliga blommor!!!
Håller med dig om skor, de är dyra...Jag kan inta ha vilka skor jag vill utan måste köpa som Ecco m m måste ha stötdämpande skor.
Värmen börjar bli olidlig även för mig med:).
Önskar dig en trevlig söndag.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

28 juli 2013 19:32

Tråkigt om man inte hittar sköna skor, dessutom då de är så dyra. Fint du har på din balkong. Hej så länge.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Lena

Lena

29 juli 2013 20:50

Svårt med fötter & skor, jag har så höga fotvalv ...

Kramarom dej denna måndags kväll♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Kikkan

Kikkan

30 juli 2013 00:42

Vilken fin blomster balkong Ni har..Har inte lika mycket blommor i krukorna i år..MEN en del av mina tomater blir nog mogna senare i veckan. Det sägs att det nog blir +30 grader här på torsdag,, usch allt för varmt om man inte har tillgång till pool eller öppet vatten. Ha en trevlig vecka. London kramar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
Kaisa

Kaisa

30 juli 2013 19:28

Så mycket fina balkongblommor du har, det ser så hemtrevligt ut...

♥ Varm kram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards