Direktlänk till inlägg 14 maj 2013

Fåglar

Av wiolettan - 14 maj 2013 11:03


Jag tycker så mycket om att höra barns tankar.


Lärarinnan i skolan vill ge barnen en liten inblick i fågelvärldens mysterier och säger:
"Är det inte märkvärdigt att flyttfåglarna kan hitta till Asien och Afrika utan både karta och kompass"?

Klassen funderar ett slag och sen säger Niklas:
"Fröken, det skulle vara mycket konstigare att se dom använda karta och kompass".


 

Här en bild som jag har tagit en höst, på flyttfåglar på väg.


 

Detta är också flyttfåglar men tagna en månad senare.


 

Dessa måsar är väl också flyttfåglar men just nu häckar de för fullt vid Råstasjön. En del flyger, skriker och jagar mat.


I morse plus fyra grader då vi gick ut. Då vi hade gått halva sträckan, nästan tre kilometer, kom regnet och se´n har det regnat.


Det hindrade inte mig ifrån att gå ner till centrum och köpa 2 par långbyxor och en blus. Min man sitter som vakt på vår lokal på SPF, nu på förmiddagen.





 
 
Bling

Bling

14 maj 2013 13:19

Här spöregnar det, gjorde iaf. Det är liv på fåglarna nu, märker av det när jag gått nere vid vattnet.
Hoppas du blev nöjd med kläderna, skulle själv behöva lite nya kläder, känner mej som en lufs, och håret känns risigt som stålull :))
Kram ♥

http://savebling.blogspot.se

 
snawitz

snawitz

14 maj 2013 14:03

Här har det regnat för elunch, så jag beslöt mig för att ha en innedag.
M.a.o lär det inte bli mycket gjort här

Ha en fortsatt bra dag

http://snawitz.blogspot.com

 
Marit

Marit

14 maj 2013 16:20

Kul historia igen =D
Oj så mycket fåglar. Det är en speciell känsla när svanar, gäss o.d flyttar och kommer hit igen.
Här har vi massor med kajor som skriker och skränar ibland.

Ha en fortsatt fin kväll!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
Kikkan

Kikkan

14 maj 2013 19:37

Barn har ju en otroligt förmåga att uttrycka sig.. Här var det så kallt i morse att det känndes som vinter, men nu regnar det.. Jag vill ha lite lagom värme och solsken vore heller inte så dumt. Om det skulle vara så att Ni skulle till London i framtiden så vill jag bara tala om att nu på Fredag (17/5) är kyrkan stängd p.g.a vårstädning ute i Brookwood kyrkogård, där det finns en "svensk avdelning". Alla som dyker upp & hjälper till blir bjudna på lunch i närliggande pub. Hoppas det inte kommer att regna då. Kram

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
Kaisa

Kaisa

14 maj 2013 20:08

Oj så mycket fåglar, det måste var ett himla liv som dessa fiskmåsar för... Kul att shoppa och idag var det en perfekt dag för det. Jag har städat min källare idag och det var en mardröm jag gått med och som jag nu njuter av att fått gjort. :)

Kram på dig!

http://andestyrka.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

14 maj 2013 21:38

Det var ett klokt svar från del eleven! Det gäller att tänka logiskt ,-)

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
kim andersson

kim andersson

14 maj 2013 22:04

Hej jätte fin blogg du har! Hade varit super gulligt om du kollat in min och lämna en kommentar efter dig,ha det bäst! och Var även med i min dagens blogg. kram

http://www.nattstad.se/jasminssyster

 
gun

gun

14 maj 2013 22:57

Barn är härliga med sitt komenterande:).
Även vi har haft regn idag. Tråkigt!
Kul med en runda i affärerna och lite
fick du med dig hem:).
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Glamourwomen

Glamourwomen

15 maj 2013 08:33

Skulle med vilja vara en flyttfågel. när hösten kommer blir jag så nedstämnd önskar man hade råd att fltta utomlands på vinterhalvåret. hoppas allt är bra med dig och att hjärtat e snällt med dig. kram

http://nattstad.se.glamourwomen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards